• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 15 مهر 1403
کد مطلب : 236738
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/58Y3x
+
-

گرینویچ

روبیکای مینیاتوری

مکعب روبیکا، یک پازل مکانیکی چند وجهی است که در سال1974، یک معمار و مجسمه‌ساز مجارستانی به همین نام، آن را ابداع کرد؛ اسباب‌بازی شناخته‌شده‌ای که این روزها از کودکان گرفته تا بزرگسالان را به‌خود مشغول کرده است.
حالا این روزها و در پنجاهمین سالگرد تولید این مکعب سرگرم‌کننده، یکی از شرکت‌های سازنده اسباب‌بازی در ژاپن، کوچک‌ترین مکعب روبیکا را ساخته و به جهان معرفی کرده است؛ مکعبی که در حدود 5میلی‌متر طول، عرض و ارتفاع دارد و تنها 3دهم، وزن.
این مکعب روبیکای کوچک که در 2ماه گذشته (ماه آگوست) در کتاب رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان کوچک‌ترین پازل مکعب چرخشی جهان ثبت و تأیید شده، حالا در سایت این شرکت ژاپنی، ثبت سفارش شده و انتظار می‌رود از‌ ماه آینده، روانه بازار شود.
مگا هاوس، مدیر این شرکت ژاپنی، انگیزه و دلیل تولید این محصول را 2 چیز می‌داند؛ یکی اشتیاق مردم و دیگری پیشرفت فناوری در صنعت اسباب‌بازی‌سازی‌. همچنین او گفته که ایده تولید این محصول از 4سال پیش به ذهن اعضای شرکت رسیده و پیش‌تولید آن از سال2022 آغاز شده است.
این مکعب مینیاتوری که احتمالا باید وجه‌های آن با یک موچین، جابه‌جا شود، البته گرانقیمت است؛ چیزی بیش از 5هزار دلار.
بد نیست بدانید رکورد قبلی کوچک‌ترین مکعب روبیکا، مربوط به سال2016 و به ابعاد 5.6میلی‌متر است.

پیرمرد گربه‌ای!

تصویری که این روزها بسیار در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و تنها در شبکه ایکس (توییتر سابق) بیش از 2میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده، تصویر پیرمردی 83ساله است که در زمستان گذشته و پس از آتش‌سوزی خانه‌اش، توانست گربه‌اش را نجات دهد.
این پیرمرد و گربه‌ای که ‌بغل اوست، حالا به تصویری بین‌المللی تبدیل شده. برخی کاربران نوشته‌اند او چیزی را از دست نداده؛ او پیرمردی است که سرمایه‌اش، قلب مهربانش است و هیچ‌وقت آن را از دست نمی‌دهد. برخی کاربران هم امیدوارند خیریه‌ها، هزینه ساخت دوباره خانه این پیرمرد حیوان‌دوست و بامحبت را پرداخت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید