• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
چهار شنبه 11 مهر 1403
کد مطلب : 236371
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q14n0
+
-

اخبار کوتاه

افزایش رهاشدگی سالمندان
رئیس انجمن سالمندان ایران ضمن هشدار نسبت به سرعت رشد سالمندی در ایران، بیشترین علت نارضایتی سالمندان را مربوط به وضعیت معیشتی و مالی‌ آنها اعلام کرد. احمد دلبری گفت: به‌‌رغم اینکه میانگین تعداد فرزندان سالمندان فعلی کشور «۵ فرزند» است، اما شاهد افزایش رهاشدگی سالمندان به‌دلیل اشتغال فرزندان دختر و پسر هستیم؛ این در حالی است که میزان «افسردگی» در «خانه‌های سالمندان» بیش از ۷۰درصد است.

جهش تحصیلی توصیه نمی‌شود
جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌شود. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این موضوع، گفت: در جهش تحصیلی فرایندهای لازم برای رشد شخصیت و تربیت تمام ساحتی اتفاق نمی‌افتد و دانش‌آموز از مراحل بازی متناسب با سن خود لذت نمی‌برد. معصومه معصومیان افزود: جهش به شکلی که توسط خانواده‌ها مد شده کاملا از نظر روانشناسی رد شده است.

۳۰هزار نفر در نوبت اعزام به عمره مفرده
تاکنون حدود 71هزار نفر در سامانه سازمان حج و زیارت ثبت‌نام و اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند. غلامرضا رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر، افزود: از این تعداد، حدود 30هزار نفر علاوه بر تکمیل اطلاعات، کاروان‌های خود را نیز انتخاب و وجه مربوطه را واریز کرده‌اند. این افراد اکنون در نوبت اعزام قرار دارند و از 16ایستگاه پروازی پیش‌بینی‌شده، عازم مکه و مدینه خواهند‌شد.

ترخیص خودروهای توقیفی با تسهیلات ویژه
سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا: همزمان با هفته پلیس در هفته آینده، خودروهایی که به هر دلیلی در توقیف پلیس هستند، با ارائه تسهیلات ویژه می‌توانند ترخیص شوند. این طرح ویژه برای همه خودروها قابل استفاده است، اما خودروهایی که توسط دستگاه قضایی حکم توقیف یا شاکی داشته باشند، از این طرح مستثنی هستند. مالکان خودروها می‌توانند از شنبه (۱۴مهرماه) به‌مدت یک هفته با مراجعه به مراکز پلیس+۱۰  از تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای خود استفاده کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید