• جمعه 13 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 30 ربیع الاول 1446
  • 2024 Oct 04
چهار شنبه 11 مهر 1403
کد مطلب : 236370
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P1471
+
-

تجمع دهه‌هشتادی‌ها در حمایت از حزب‌الله

از همان روز که خبر شهادت سیدحسن نصرالله اعلام شد، دهه‌هشتادی‌ها با هم قرار گذاشتند که کاری انجام دهند و خشم‌شان از جنایت رژیم صهیونیستی را به رخ جهانیان بکشند. دانش‌آموزان تهرانی با هماهنگی مسئولان آموزشی مدارس و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهی میدان فلسطین شدند و در تجمعی، شعارهای ضد‌صهیونیستی را سر دادند.

  15هزار دانش‌آموز دختر و پسر از مقاطع تحصیلی مختلف در این تجمع شرکت کردند تا یاد شهید سیدحسن نصرالله را زنده نگه‌دارند.

  محمدعلی دانش‌آموز کلاس هفتم منطقه۱۱ تهران در این اجتماع گفت: «ما در کنار همسالان خود در کشورهای مظلوم فلسطین و لبنان ایستاده‌ایم؛ همچنان روحیه خود را حفظ و برای مقاومت خود را آماده می‌کنیم. مردم فلسطین سال‌هاست که آرامش را به چشم ندیده‌اند، صلح در جهان باید برقرار باشد.»

  پس از اجرای سرودهای حماسی، بیانیه دانش‌آموزان در این مراسم توسط یکی از دانش‌آموزان دختر قرائت شد تا هدف حضور دانش‌آموزان در این تجمع عیان شود.

  در این بیانیه آمده است: فریاد حمایت خود را از کودکان فلسطین و لبنان بلند می‌کنیم. آنها قربانی ظلم و ستم شده‌اند و صدای مظلومیت آنها در میان هیاهوی سیاست‌ها به خاموشی رفته است. صحنه‌های دردناکی را در لبنان و فلسطین می‌بینیم و کودکان از حق زندگی و امنیت محروم هستند و هر روز شاهد شهادت و زخمی شدن آنها هستیم و جامعه جهانی در برابر این مسائل سکوت پیشه کرده است.

  دانش‌آموزان حاضر در این تجمع با صدور بیانیه، نسبت به برچیده شدن ظلم جهانی متعهد شدند: «ما کودکان ایرانی متعهد می‌شویم تا برچیده شدن ظلم جهانی در راستای زمینه‌سازی‌ تحقق حکومت امام زمان (عج) ثابت قدم بمانیم.از ملت ایران می‌خواهیم با تکیه بر همبستگی و اتحاد خود حمایت از مردم فلسطین را اعلام کنند.»

  در پایان مراسم شعارهای ‌ الله‌اکبر و مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند و گل‌هایی را به رسم احترام در مقابل تصویر دبیر کل حزب‌الله لبنان قرار دادند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید