• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
سه شنبه 10 مهر 1403
کد مطلب : 236331
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X64o5
+
-

خطای محاسباتی درباره پاسخ قاطع ایران

یکپارچگی داخلی در ایران با محوریت «پاسخ قاطع»، بیش از هرچیز از روزهای سخت پیش‌روی تل‌آویو حکایت دارد

گزارش2
خطای محاسباتی درباره پاسخ قاطع ایران

در شرایطی که به‌دنبال ترور شهیدسیدحسن نصرالله ازسوی رژیم‌صهیونیستی هراس محور غربی - عبری از پاسخ ایران و جبهه مقاومت به این اقدام تروریستی به‌صورت روزافزونی در حال افزایش است، یکپارچگی داخلی در ایران با محوریت «پاسخ قاطع»، پیش از هر چیز از روزهای سخت پیش‌روی تل‌آویو حکایت دارد. پس از جنایات اخیر رژیم‌صهیونیستی در منطقه «ضاحیه» بیروت که به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، سردار عباس نیلفروشان و جمع دیگری از فرماندهان مقاومت انجامید، موج تازه‌ای از فضاسازی‌ها درباره واکنش ایران به این اقدام تروریستی آغاز شد و در رأس آنها، رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند اینگونه جلوه دهند که در شرایط کنونی ایران از آمادگی لازم برای پاسخ دادن به ترور شهیدسیدحسن نصرالله برخوردار نیست. القای تصویر «شکاف‌های داخلی در ایران برای پاسخ دادن به ترور شهدای مقاومت» و همچنین «دست خالی ایران» برای پاسخگویی به جنایت تروریستی صهیونیست‌ها ازجمله حربه‌هایی بوده که در دستورکار رسانه‌های عبری و ضدانقلاب قرار گرفت تا اینگونه جلوه دهند که «با توجه به اینکه ایران به ترور اسماعیل هنیه پاسخ نداد، به ترور سیدحسن نصرالله نیز واکنشی نشان نخواهد داد.

دست ایران خالی است؟
دلیل تأخیر ایران در پاسخ به ترور شهید هنیه در تهران هرچه باشد، به‌معنای «دست خالی تهران» برای تنبیه رژیم‌صهیونیستی نیست و از برنامه‌ریزی‌های راهبردی در این زمینه حکایت دارد. براین اساس هم بود که پس از به شهادت رسیدن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، مقام‌های سیاسی و نظامی جمهوری‌اسلامی ضمن تأکید بر قطعی بودن «خونخواهی میهمان ایران» بر اقدام حساب شده و مؤثر در این زمینه تأکید کردند. از سوی دیگر ادعای «دست خالی ایران» برای پاسخگویی به ترور دبیرکل حزب‌الله نیز حتی برای مقام‌های صهیونیست و غربی قابل‌قبول نیست؛ تا جایی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در جریان سخنرانی اخیر خود در مجمع‌عمومی سازمان ملل، ضمن اشاره به «اتحاد محورمقاومت»، تأکید کرد که این رژیم در حال جنگ در ۷جبهه است؛ اعترافی که نشان‌دهنده گرفتاری تل‌آویو در بن‌بست راهبردی ایجاد‌شده ازسوی جبهه مقاومت با نقش‌آفرینی ایران است.

شکاف داخلی؛ دلیل تردید در پاسخگویی؟
طی روزهای اخیر و به‌دنبال ترور شهیدسیدحسن نصرالله، رسانه‌های ضدانقلاب این‌بار با دستورکار تازه‌ای به میدان آمدند و تلاش کردند اینگونه القا کنند که تحولات اخیر و چگونگی عکس‌العمل ایران به جنایات اخیر رژیم‌صهیونیستی سبب ایجاد شکاف‌هایی در سطوح مختلف تصمیم‌سازی در این حوزه شده‌است. چنین ادعاهایی اما در شرایطی مطرح می‌شود که طی روزها و هفته‌های اخیر شاهد وحدت و همدلی در همه سطوح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در زمینه ضرورت دادن پاسخ قاطع و کوبنده به جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی بوده‌ایم که در ادامه برخی از این موضع‌گیری‌ها را می‌خوانید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید