• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235848
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mworE
+
-

تهران در بحران، بی‌آب نمی‌ماند

جانمایی مخازن آب اضطراری در گوشه و کنار پایتخت

پریسا نوری-روزنامه‌نگار

تهران از شمال و جنوب در محاصره گسل‌هاست و هر لحظه ممکن است زلزله‌ای سهمگین رخ دهد که می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری به‌دنبال داشته باشد. یکی از پیامدها قطع دسترسی به آب آشامیدنی است، از این‌رو آبرسانی اضطراری به شهروندان اهمیت بسیاری دارد. برهمین اساس از سال1396 با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، طرح آبرسانی اضطراری در پایتخت آغاز و تاکنون ۱۷۵مخزن آب اضطراری در نقاط مختلف شهر جاگذاری شده تا به وقت بحران در اختیار شهروندان قرار گیرند. جانمایی نخستین مخزن آب اضطراری منطقه۱۰ بهانه‌ای شد تا وضعیت جانمایی و نصب مخازن آب مناطق مختلف شهر را مرور کنیم.


قابل استفاده در زمان بحران و اختلال
حسین اخگرپور، شهردار منطقه19: مخازن اضطراری آب درصورت بروز بحران و اختلال در شبکه آبرسانی برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود. تأمین آب شرب در مواقع بحرانی ازجمله زلزله در کلانشهری همچون تهران مهم‌ترین پارامتر برای حفظ حیات و تداوم عملیات امداد‌رسانی است.

فعالیت میراب‌ها در شرایط اضطراری
مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه10: باتوجه به دستورالعمل بهره‌برداری اضطراری مربوطه، پس از در مدار قرارگرفتن مخزن، از طرف ستاد مدیریت بحران منطقه تعداد 5نفر شامل کارکنان شهرداری منطقه ساکن در محدوده، اعضای گروه دوام محله، معتمدان محله و... که حائز شرایط باشند به شرکت آبفا معرفی می‌شوند و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند تا با عنوان «میراب» در شرایط اضطراری بتوانند با نظارت مرجع مدیریتی وقت با هدف استفاده عمومی و اضطراری از ذخیره مخزن آب بهره‌برداری کنند.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید