• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 2 مهر 1403
کد مطلب : 235483
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/665ln
+
-

ممنوعیت ورود تلفن‌های‌هوشمند به مدارس

ممنوعیت ورود تلفن‌های‌هوشمند به مدارس

دولت سوئد اعلام کرده استفاده بیش از حد از صفحه نمایش باعث ایجاد بحران شدید سلامتی - هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی - در کودکان شده است؛ برهمین اساس قانون جدیدی در دست اجراست که مدارس را ملزم می‌کند دسترسی به دستگاه‌های دیجیتال را در این فضا به‌طور کامل ممنوع کنند. گفته‌شده هلند، یونان و ایتالیا نیز به‌دنبال ممنوعیت ورود تلفن‌های هوشمند به مدارس هستند.
به‌گزارش دویچه‌وله، دولت سوئد در چرخشی آشکار از سیاست‌های 7سال گذشته خود - یعنی دیجیتال‌سازی‌ مدارس - اعلام کرده به‌عنوان دومین کشور پراستفاده اینترنت در اتحادیه اروپا قصد دارد تا ورود تجهیزات دیجیتال به مدارس را ممنوع کند؛ چراکه کودکان سوئدی به‌دلیل پرسه زدن در فضای مجازی حتی قادر به بریدن یک تکه کاغذ با قیچی نیستند.
براساس این قانون جدید از آنجایی که دانش‌آموزان به‌دلیل سپری کردن ساعات طولانی در فضای مجازی از اختلالات گسترده و کاهش توانایی‌های جسمی و فکری رنج می‌برند، دانش‌آموزان تا کلاس نهم اجازه ندارند در تمام زمان وقت گذراندن در مدرسه، ازجمله استراحت به تلفن همراه هوشمند دسترسی داشته باشند.
همچنین توصیه آژانس سلامت عمومی سوئد به خانواده‌ها برای زمان دسترسی کودکان به گوشی‌های هوشمند عبارتند از:

  کودکان زیر 2سال هیچ (به‌هیچ عنوان)‌
  کودکان 2 تا 5سال یک ساعت در روز
 کودکان 6تا 12سال 2 تا حداکثر 3ساعت در روز

به‌گفته کارشناسان سوئدی، نوجوانان این کشور کمتر از 6ساعت در شب می‌خوابند و در مقابل 8تا 9ساعت را در فضای مجازی سپری می‌کنند؛ امری که انعطاف‎پذیری آنان را در مواجهه با موقعیت‌های استرس‌آور کاهش داده و خطر ابتلا به افسردگی، افکار خودکشی و اضطراب را بیشتر می‌کند. یکی دیگر از رفتارهای نگران‎کننده افزایش چشمگیر رفتارهای زورگویانه در فضای مجازی است. این در حالی است که قلدری می‌تواند بر بازده آموزشی و یادگیری کودکان و نیز جنبه‌های اقتصادی زندگی آنها تأثیر منفی داشته باشد. همچنین  قلدری می‌تواند باعث پایین آمدن نمره‌های دانش‌آموزان شود و همین موضوع، امکان پیدا کردن شغل مناسب در آینده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید