• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 11 شهریور 1403
کد مطلب : 234241
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8qJPL
+
-

افزایش خرید نفت چین از ایران

اطلاعات کپلر نشان می‌دهد واردات نفت چین از ایران در‌ماه جاری میلادی به یک رکورد جدید یعنی ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. بالاترین خرید نفت ایران توسط چین به اکتبر 2023برمی‌گردد که برابر با 1.66میلیون بشکه در روز بود.

ایوان چبسکوف، معاون وزارت دارایی روسیه، گفت: بانک توسعه بریکس با موضوع ایجاد یک سامانه پرداخت و تسویه مستقل روبه‌روست تا امکان جلوگیری از اثرگذاری کشورهای ثالث بر فعالیت‌های مالی اعضا فراهم شود.

براساس گزارش اداره آمار ژاپن، نرخ بیکاری در ژاپن از ۲/۵ درصد در‌ماه ژوئن به ۲/۷ درصد در‌ماه جولای افزایش یافت. در این گزارش آمده است تعداد بیکاران به ۱.۸۸ میلیون نفر رسید.

چین برای مشارکت در پروژه‌های توسعه زیرساخت مرتبط با طرح‌ راهگذر چین- پاکستان مردد شده است. ترس‌های امنیتی سرمایه‌گذاران چینی موجب شده است که پکن برای حفاظت از اتباع و منافع خود، اقدامات بیشتری از اسلام‌آباد طلب کند.

در گزارش اولیه یورواستات، تورم سالانه در منطقه یورو در‌ماه آگوست به ۲/۲ درصد رسید که کمتر از رقم ۲/۶ درصدی ‌ماه گذشته بود. شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز به‌صورت ماهانه ۰/۲ درصد افزایش یافت.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال که از کامالا هریس می‌خواهند موضع نظارتی ملایم‌تری در قبال این صنعت داشته باشد، در حال برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری حداقل ۱۰۰ هزار دلار برای نامزد دمکرات‌ها در مراسم کمک مالی انتخاباتی در واشنگتن هستند.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی، تحت تاثیر دورنمای افزایش تولید اوپک پلاس از اکتبر و کاهش امیدها به کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر،
عقب‌نشینی کرد.بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر با یک دلار و ۱۴ سنت کاهش معادل ۱/۴۳ درصد، ۷۸ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید