• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 16 مرداد 1403
کد مطلب : 231996
+
-

مدال‌آور توکیو وارد می‌شود

هادی ساروی که در بازی‌های توکیو به مدال برنز رسید، امروز برای خوش‌رنگ‌ترکردن مدالش تلاش می‌کند

امروز در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی در المپیک پاریس، مسابقات وزن‌های 77 و 97کیلوگرم برگزار می‌شود و از 2کشتی‌گیر ایرانی که روی تشک حاضر خواهند شد، توقع مدال می‌رود. هادی ساروی که در المپیک توکیو مدال برنز را کسب کرد، این‌بار در پاریس هم شانس خوبی برای فینالیست‌شدن دارد. امین کاویانی‌نژاد هم امروز برای احقاق شایستگی‌اش باید با رقبای درجه یکی رقابت کند که فاصله زیادی با ملی‌پوشان ایران گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد فرنگی‌ ایران در روز دوم مسابقات، این شانس را دارد که یک مدال را قطعی کند، البته باید منتظر هنرنمایی کاویانی‌نژاد و ساروی باشد.

کار سخت کاویانی‌نژاد  |   کاویانی‌نژاد در وزن 77کیلوگرم و در مسابقات قرقیزستان موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند. کادر فنی برای انتخاب ملی‌پوش این وزن، به محمدرضا مختاری و محمدعلی گرایی شانس رویارویی با کاویانی‌نژاد را داد اما هر دوی آنها در گرفتن مدال طلای تورنمنت مجارستان ناکام بودند و دوبنده تیم المپیک به کاویانی‌نژاد رسید. 77کیلوگرم وزن پر‌ترافیکی است و ملی‌پوشان ایران در چند سال اخیر در رسیدن به مدال تورنمنت‌های مهم ناکام بوده‌اند و باید گفت در این وزن فاصله ایرانی‌ها با مدعیان اصلی زیادشده است. آکژول محموداف قرقیزستانی شانس اول این وزن برای رفتن روی سکوی قهرمانی است و البته نائو کوزاکای ژاپنی، مالخاز آمویان ارمنی، زولتان لوای مجارستانی و برهان آکبوداک از ترکیه می‌توانند برای کاویانی‌نژاد رقبای جدی باشند.

ساروی و شانس مدال  |   محمدهادی ساروی ملی‌پوش ایران در وزن 97کیلوگرم است که از المپیک توکیو، هیچ‌ مسابقه‌ای را بدون مدال ترک نکرده. او در بازی‌های توکیو به مدال برنز رسید و در جهانی2021 نروژ صاحب مدال طلا شد. ساروی در مسابقات قهرمان جهان 2022 و 2023 به مدال برنز رسید و حالا باید دید در دومین حضورش در المپیک چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند. ساروی تنها مازندرانی تیم ملی کشتی‌فرنگی در کنار 5خوزستانی است. او طی سال‌های اخیر در مقابل آرتور الکسانیان ارمنستانی و گابریئل روسیلو از کوبا نتیجه کشتی‌هایش را واگذار کرده است ولی خبر خوب این است که طبق سیدبندی این دو کشتی‌گیر در یک‌طرف جدول قرار می‌گیرند و ساروی در طرف دیگر جدول. او تا فینال با هیچ‌یک از این دو کشتی‌گیر روبه‌رو نمی‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید