• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 11 مرداد 1403
کد مطلب : 231484
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76Rq8
+
-

8توصیه طلایی برای اینکه عرق‌سوز نشوید

باید بدانیم که عرق کردن اتفاق بدی نیست و اتفاقا تعریق، نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. عرق‌کردن منجر به دفع بسیاری از مواد مضر و ضایعات از بدن می‌شود و از آن در برابر عفونت‌ها، مواد شیمیایی و اشعه فرابنفش مراقبت می‌کند. علت تعریق بدن در هوای گرم هم این است که دمای بدن کنترل شود. اما تعریق اگر از حدی بیشتر شود، آزاردهنده خواهد شد و یکی از این آزارها همین عرق‌سوزشدن است. اما بهترین راه‌های پیشگیری از این عارضه چیست؟

 لباس‌های آزاد و روشن بپوشید
پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان و تیره باعث ایجاد گرما و در نتیجه تعریق بیشتر می‌شود. پس خود را عادت دهید که تابستان‌ها لباس‌های آزادتر و رنگ روشن بپوشید.
 از نور خورشید دور بمانید
سعی کنید در ساعات اوج تابش خورشید در محیط باز قرار نگیرید و برای خروج از خانه زمان‌بندی درستی داشته باشید. هرچه بیشتر از نور خورشید دور باشید، احتمال عرق‌سوزشدن هم کمتر می‌شود.
همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید
نوشیدن آب برای خنک نگه‌داشتن بدن ضروری است. پس برای جلوگیری از عرق‌سوز شدن به اندازه کافی آب بخورید.
میوه‌های آبدار و سبزیجات بخورید
برای جلوگیری از عرق‌سوز شدن، مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. تابستان، فصل میوه‌های آبدار مثل هندوانه است. پس حتما روزی چند عدد میوه مصرف کنید، به‌خصوص هندوانه.
هر روز دوش بگیرید
دوش‌گرفتن روزانه کمک می‌کند هم سطح پوست‌تان خنک بماند و هم عرق‌های قبلی شسته و پاک شود و احتمال عرق‌سوزشدن از بین برود. البته چون هر روز دوش می‌گیرید، سعی کنید کوتاه و مختصر باشد تا هدررفت آب نداشته باشید.
از این کرم‌ها استفاده نکنید
بعد از حمام، از یک کرم مرطوب‌کننده مناسب که بدون ‌رنگ و بو باشد، استفاده کنید. استفاده از کرم‌های غیراستاندارد و استفاده بیش‌از‌حد از کرم‌ها و لوسیون‌ها موجب انسداد مجرای خروجی عرق می‌شود و می‌تواند عرق‌سوز شدن شما را تشدید کند.
دور این صابون‌ها را خط بکشید
از صابون‌هایی که پوست شما را خشک می‌کنند و معطر هستند، استفاده نکنید.
فعالیت سنگین ورزشی ممنوع!
ورزش سنگین، کارهای سخت و هر نوع فعالیتی که موجب عرق شدید شود، می‌تواند باعث عرق‌سوز شدن شود. پیاده‌روی طولانی در هوای گرم هم می‌تواند احتمال عرق‌سوزشدن را افزایش دهد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید