• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مرداد 1403
کد مطلب : 230827
+
-

محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد:

توسعه گردشگری با تهران کارت

توسعه گردشگری با تهران کارت

تمهیدات ارائه تهران کارت گردشگری در راستای یکپارچه‌سازی‌ خدمات گردشگری از سال گذشته قوت گرفت و به‌گفته محمد حسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد امسال به شهروندان ارائه خواهد شد. سیاست یکپارچه‌سازی‌ خدمات گردشگری از مهم‌ترین دستاورد‌های مدیریت ششم شهری است و این روند با قوت بیشتر در مجموعه‌های دیگر ادامه خواهد داشت.


مقصد گردشگری ثابت در پایتخت
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با اشاره به اینکه این پهنه یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری در تهران به‌حساب می‌آید از استقبال شهروندان در 4فصل سال می‌گوید: «برخی از نقاط گردشگری درفصل ویژه‌ای مورد توجه شهروندان و گردشگران هستند اما منطقه گردشگری عباس‌آباد با توجه به وسعت و تنوع خدماتی که داریم در 4فصل سال گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند. اکنون منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در ابتدای این مسیر قرار دارد که تبدیل به یک مقصد گردشگری همیشگی در پایتخت شود.»

هوشمند‌سازی‌ ارائه خدمات گردشگری
تاکنون نوآوری‌های متعددی در زمینه خدمات گردشگری به شهروندان ارائه شده است. این روند با تشکیل کانون‌های نوآوری در مراکزی که مقصد گردشگری هستند با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت. مدیرعامل منطقه فرهنگی وگردشگری عباس‌آباد می‌گوید شهردار تهران تأکید ویژه‌ای برتشکیل کانون‌های نوآوری و یکپارچه‌سازی خدمات گردشگری به شهروندان دارد: «با حمایت‌هایی که دکتر زاکانی دراین دوره از مدیریت شهری نسبت به عرصه گردشگری دارند اراضی عباس‌آباد به‌عنوان نقطه عطف گردشگری هوشمند و فضای مخاطب شهری شروع به فعالیت کرده و با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به ارائه کارت گردشگری عباس‌آباد درفضاهای شهری درسال گذشته کردیم. برهمین مبنا امسال مقرر شده در راستای توسعه و ارتقای گردشگری، تمهیدات لازم برای ارائه تهران کارت گردشگری انجام شود.» حجازی می‌گوید با در اختیار داشتن این کارت خدمات ویژه‌ای برای گردشگران درنظرگرفته می‌شود: «این طرح در راستای تأکید شهردارتهران در راستای یکپارچه‌سازی خدمات گردشگری انجام می‌شود. پیش از این تجربه رمضان کارت، شهروند کارت و کیف پول شهروندی را داشته‌ایم. شهروندان از ارائه این خدمات رضایت داشتند و اکنون در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان کارت‌هایی برای استفاده بهتر شهروندان از خدمات گردشگری طراحی کنیم.»

تخفیف بیشتر، خدمات بهتر
تهران کارت گردشگری با ارائه خدمات و تخفیف ویژه برای کاربران موجب توسعه و رونق گردشگری در نقاط دیدنی پایتخت می‌شود. مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با بیان این مطلب به مزایای استفاده از خدمات هوشمند اشاره می‌کند: «مدیریت یکپارچه شهری مدل بزرگ‌تری از خدمات یکپارچه گردشگری است. در این سیاست راهبردی موازی‌کاری و خدمات مشابه به نقطه صفر خود نزدیک می‌شود. آمار استقبال شهروندان از یک منطقه به‌عنوان مقصد گردشگری روشن و واضح در اختیار مدیران و متولیان این مراکز قرار می‌گیرد. از طرفی خود شهروندان با استفاده از این خدمات از تخفیفی ویژه برای بهره‌برداری از خدمات این مراکز برخوردار می‌شوند.»

نزدیکی به استانداردهای روز گردشگری
 محمد حسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد می‌گوید: «برنامه‌های گردشگری در قالب اجرای تهران کارت بدون مخاطب باقی نمی‌مانند؛ چراکه اطلاع‌رسانی به افرادی که دارای این کارت‌ها هستند با سهولت بیشتری انجام خواهد شد. در واقع با ارائه این خدمات هوشمند متولیان مراکز گردشگری به جامعه هدفی که از برنامه‌ها و خدمات گردشگری استقبال می‌کنند دسترسی خواهند داشت و همین موضوع می‌تواند در توسعه و رونق صنعت گردشگری پایتخت مؤثر باشد و آن را یک قدم به استانداردهای روز جهانی در حوزه گردشگری نزدیک‌تر کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید