• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
دو شنبه 1 مرداد 1403
کد مطلب : 230559
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AnpPj
+
-

کوچ آقای متوسط

آرزوی وحدت هنانوف برای بیشتر بازی کردن، در سپاهان برآورده می‌شود؟

کوچ آقای متوسط

آخرین خرید سپاهان از بازار لیگ برتر تا حدود زیادی غیرمنتظره بود. در شرایطی که تقریبا هیچ زمزمه‌ای در مورد احتمال زردپوش شدن وحدت هنانوف به گوش نمی‌رسید، ناگهان خبر توافق نهایی او با باشگاه اصفهانی منتشر شد. به این ترتیب مدافع 23ساله و تاجیکستانی پرسپولیس بعد از نزدیک به 3سال حضور در این تیم، بختش را در باشگاهی دیگر جست‌وجو خواهد کرد.
آبان1400باشگاه استقلال تاجیکستان که حضوری غافلگیرکننده در لیگ قهرمانان آسیا داشت، خبر پیوستن هنانوف و همینطور منوچهر صفروف به پرسپولیس را اعلام کرد. دوران حضور منوچهر در جمع سرخپوشان چندان به درازا نکشید و این بازیکن خیلی زود جدا شد اما وحدت در تمام طول این مدت کنار قرمزها ماند؛ اگرچه گاهی آنقدر کم بازی می‌کرد که هواداران فراموش می‌کردند چنین مهره‌ای در اختیار دارند! با این حال یک نکته در مورد او آشکار بود؛ اینکه هر زمان به بازی گرفته می‌شد، به‌طور نسبی توقعات را برآورده می‌کرد و اینطور نبود که صدای اعتراض هواداران را بلند کند. او در پرسپولیس یک ذخیره همیشگی و نسبتا مطمئن به شمار می‌آمد؛ بازیکنی بی‌حاشیه و به درد بخور که در چند پست توانایی بازی داشت.
شاید از زمان حضور درخشان با تیم ملی تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا بود که هنانوف حس کرد در تیم باشگاهی‌اش باید بیش از اینها بازی کند. این مجال در پرسپولیس برای او فراهم نمی‌شد و نهایتا تصمیم به جدایی گرفت اما کمتر کسی تصور می‌کرد مقصد بعدی هنانوف هم تیمی بزرگ در سطح سپاهان باشد. آیا آنچه وحدت به‌دنبالش بود، یعنی فرصت بازی بیشتر، در اصفهان به‌دست خواهد آمد؟ این را هنوز نمی‌دانیم. با این حال قرمزها با یکی از خارجی‌های دلنشین سالیان اخیر خود وداع کردند؛ بازیکنی خوب اما نه با چنان کیفیت بالایی که کادر فنی را مجاب به حضور در ترکیب اصلی کند. تعداد بازی‌های وحدت برای پرسپولیس در لیگ برتر به 20نرسید و در عدد19متوقف ماند.

چپ گلزن قاتل سرخابی
خرید جدید سپاهان، مدافع چپ سابق تیم ملی امید است که با وجود مدافع‌بودن، فصل گذشته هم به استقلال گل زد هم به پرسپولیس
هدف جدید سپاهان در پنجره تابستانی، حسین گودرزی است. باشگاه متمول اصفهانی و یکی از فعال‌ترین باشگاه‌های حال‌حاضر در نقل‌وانتقالات لیگ برتر، بعد از خرید جمعی از برترین‌های فصل گذشته مانند لیموچی، آقایی‌پور و محبی، حالا چشم به حسین گودرزی، مدافع چپ تیم ملی امید بسته تا با جذب او و هنانوف سهمیه خریدهای لیگ‌برتری‌اش را به پایان برساند. گودرزی فقط 2فصل در لیگ برتر بازی کرده که تازه فصل اول هم از نیمه راه برای او آغاز شده است. گودرزی 23ساله در لیگ بیست‌ودوم (02-1401) بازیکن نفت مسجدسلیمان بود اما در نیم‌فصل اول اصلا به بازی گرفته نمی‌شد، اما در نیم‌فصل دوم وقتی رضا عنایتی روی نیمکت نشست، گودرزی هم به بازیکن اصلی نفت تبدیل شد و 12بازی برای نماینده مسجدسلیمان انجام داد که در 11بازی جزو بازیکنان اصلی بود. این مدافع فصل بعد همزمان با ورود شمس‌آذر به لیگ برتر راهی این تیم قزوینی شد و در جمع شاگردان سعید دقیقی قرار گرفت. گودرزی در فصلی که درگیر بازی‌های تیم ملی امید هم بود در تمام 30بازی شمس‌آذر به میدان رفت که در 29مسابقه بازیکن اصلی و فقط در یک بازی ذخیره و نیمکت‌نشین بود. این مدافع چپ قابل، طی لیگ بیست‌وسوم 4گل زد، 3پاس‌گل داد و دروازه هر دو تیم پرسپولیس و استقلال را باز کرد. مدافع چپ قزوینی‌ها نهایتا با کسب نمره7.11 در سایت متریکا به‌عنوان سومین بازیکن برتر تیمش در فصل گذشته انتخاب شد. در تیم شمس‌آذر فقط پوریا سرآبادانی و امیرمحمد نسایی امتیازات بهتری نسبت به گودرزی داشتند و توانستند بالاتر از او قرار بگیرند. گودرزی حالا در آستانه پیوستن به سپاهان است تا با ادامه این روند رو به اوج، جایگاهش را به‌عنوان یکی از برترین مدافعان چپ فوتبال ایران محکم‌تر کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید