• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 31 تیر 1403
کد مطلب : 230465
+
-

گرینویچ

به خاطر یک نخ سیگار

همیشه اینطوری نیست که فکر کنید یک پک به سیگار می‌زنید یا یک نخ سیگار می‌کشید و آب از آب تکان نمی‌خورد. گاهی ممکن است همین یک نخ باریک سیگار، سرنوشت‌تان را عوض کند و کار دست‌تان بدهد. مثل شوکو میاتا، ورزشکار ژاپنی که با کشیدن یک نخ سیگار، از حضور در المپیک پاریس محروم شد. ماجرا از این قرار بود که این ورزشکار ۱۹‌ساله که مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۲ را هم کسب کرده، قرار بود کاپیتان تیم ژیمناستیک هنری این کشور در بازی‌های المپیک پاریس باشد، چند هفته قبل در یک مکان خصوصی در توکیو در حال سیگار‌کشیدن دیده شده است. از آنجا‌ که در ژاپن، سیگار‌کشیدن قبل از ۲۰‌سالگی ممنوع است، این ورزشکار به‌گفته کنجی نیشیمورا، دبیرکل فدراسیون ژیمناستیک ژاپن، با اعتراف به تخلف از قوانین تیم ملی از اردوی موناکو کنار گذاشته شد و به ژاپن بازگشت و باید منتظر بماند تا شاید بتواند در مسابقات المپیک چند سال بعد شرکت کند.
تاداشی فوجیتا، رئیس فدراسیون ژیمناستیک ژاپن نیز در واکنش به این موضوع گفته: عضویت در تیم ملی ژیمناستیک ژاپن موقعیتی است که در آن از شما انتظارات زیادی وجود دارد. با این حال شوکو میاتا به ژاپن بازگشته است و فدراسیون از او حمایت خواهد کرد.

گلخانه زیرزمینی

گلخانه زیرزمینی 4 طبقه  ورزشگاه رئال مادرید، یکی از عجایب زیرساختی دنیای ورزش است که انتشار عکس های آن، همیشه مخاطبان را  غافلگیر می کند. این گلخانه در زیر زمین چمن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو قرار دارد و در واقع جایی است که چمن ورزشگاه در آن نگهداری می شود و پرورش می یابد. وجود سازه ای عظیم دور چمن، مانع از تابش نور آفتاب کافی به چمن  می شود. همچنین وزش باد هم کم می شود. اینجاست که این گلخانه4طبقه زیرزمینی که فناوری های بسیار پیشرفته ای در آن به کار رفته، وارد عمل می شود.

بی‌عدالتی نژادی

موضوع اشتباه در صدور احکام قضایی، گاه‌وبی‌گاه از گوشه‌وکنار جهان شنیده می‌شود؛ اما وقتی بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ماجرا بیشتر برای سیاهپوستان، زنان، بیماران یا اقشار آسیب‌پذیر جامعه رخ می‌دهد، بی‌عدالتی نژادی را بیشتر به رخ جهانیان می‌کشد.
نمونه‌اش، همین چند روز پیش است که اشتباه دستگاه قضا در آمریکا، پس از 43سال رو شد و باعث شد زنی که در سال 1980 به اشتباه و به‌خاطر اتهام قتل یک کارمند کتابخانه، به زندان افتاده بود، تبرئه شود. وکلای ساندرا هم، زندانی زنی که حالا 63ساله است، معتقدند این طولانی‌ترین محکومیت نادرست یک زن در تاریخ کشور آمریکاست. براساس اعلام وکلای ساندرا هم، او در زمان اتهام قتل، زنی 20ساله بوده که حدود 12سال از عمر خود را تحت درمان روانپزشک گذرانده است. حتی وکلایش معتقدند در زمان اتهام، او به‌دلیل توهمات شنیداری، مصرف مواد‌مخدر و داروهای تجویز شده، قادر نبوده در دادگاه، دستان خود را بالا ببرد. اما حالا مشخص شده یک افسر محلی، قاتل پرونده‌ای بوده که ساندرا هم به اشتباه در آن به حبس ابد محکوم شده است. درواقع در آن زمان پلیس از بیماری روانی ساندرا هم سوء‌استفاده کرد و در همان شرایط، بنا بر اعترافات غیرقابل اعتماد او، قاضی وقت او را متهم شناخت. بد نیست بدانید قاتل اصلی که حالا دستش رو شده، همان افسر پلیس محلی بود که البته بعدا به‌دلیل ارتکاب جرم دیگری، به حبس محکوم شده و در زندان هم از دنیا رفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید