• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231012
+
-

گرینویچ

ازدواج در دهکده المپیک

قبل از مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس4202، دو ورزشکار آرژانتینی دلیل بزرگی برای جشن گرفتن پیدا کردند. ماجرا این بود که پابلو سیمونت، بازیکن تیم ملی هندبال مردان‌آرژانتین، در دهکده المپیک پاریس به ماریا کامپوی، بازیکن تیم هاکی زنان آرژانتین، پیشنهاد ازدواج داد. سیمونت و کامپوی از سال5102 یکدیگر را می‌شناسند و قبلا در المپیک6102 ریو هم نماینده آرژانتین بودند. 8 سال پس از نخستین تورنمنت مشترک، آنها پاریس را به ‌عنوان شهر عشاق برای تجربه یک اتفاق فراموش‌نشدنی انتخاب کردند. بعد از گرفتن عکس دسته‌جمعی از دو تیم در کنار هم، سیمونت مقابل کامپوی زانو زد و حلقه ازدواج را به او تقدیم کرد و کامپوی هم پیشنهاد رسمی ازدواج سیمونت را پذیرفت.

رسید عتیقه

یکی از قدیمی‌ترین رسیدهای فروش شناخته شده در جهان توسط باستان‌شناسان در جنوب ترکیه کشف شد. این سند باستانی که به خط میخی روی یک لوح گلی نوشته شده، مربوط به قرن۱۵ قبل از میلاد است و در آن، خرید مقادیر زیادی میز و صندلی چوبی به همراه اطلاعاتی درباره هویت خریداران و فروشندگان ثبت شده است. محققان این لوح ارزشمند را در منطقه «اسکی آلاله» در استان جنوبی هاتای این کشور کشف کردند. این مکان باستانی که به‌عنوان «تپه آچچانا» نیز شناخته می‌شود، در شهر قدیمی آلاله واقع شده است و کارگرانی که در حال مرمت خرابی‌های ناشی از زلزله ترکیه بودند، به این لوح برخورد‌ند. به ‌نظر می‌رسد این لوح گلی که حاوی یک رسید فروش است، به زبان اکدی است که زبان قدیمی‌ترین امپراتوری جهان بوده است. امپراتوری اکدی حدود100سال دوام داشت و پایتخت آن در مکانی ناشناخته در امتداد سواحل رود فرات بوده است.

یک استخدام زیبا

تنوع نیروی کار در فرودگاه استرالیا موضوعی است که این روزها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. استخدام یک کارمند زن مبتلا به سندروم داون در فرودگاه این کشور باعث شده عده زیادی نظرات مثبتی را در این زمینه و زیر عکس این کارمند ثبت کنند؛ نظراتی مثل:‌ «او مثل پرتو آفتاب می‌درخشد»، «برابری زیباست» یا «تنوع زیباست». یک کارمند فرودگاه نیز نوشته: «چه تغییر زیبایی در جهان اتفاق افتاده است» و بسیاری اظهار امیدواری کرده‌اند که این اتفاق در کشورهای دیگر نیز رخ بدهد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید