• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 31 تیر 1403
کد مطلب : 230458
+
-

گران‌فروشی مدافعان میانی

یک‌بار مورینیو با کنایه به گواردیولا انتقاد کرده بود که چرا منچسترسیتی آن همه پول برای خریدن مدافعان کناری هزینه می‌کند و قیمت آنها را بالا می‌برد. سرمربی اسپانیایی من‌سیتی برای خرید مدافعان میانی هم ولخرجی‌های زیادی کرده اما از میان 10مدافع میانی گران‌قیمت تاریخ، 3بازیکن دستپخت منچسترسیتی و 3تا حاصل ولخرجی منچستریونایتد بوده و 2باشگاه بزرگ شهر منچستر یک‌تنه بازار نقل‌و‌انتقالات مدافعان میانی را آباد کرده‌اند.
هری مگوایر با 87میلیون یورو از لستر به منچستریونایتد، دلیخت با 85.5میلیون از آژاکس به یوونتوس، ویرجیل فن‌دایک با 84.7میلیون از ساوتهمپتون به لیورپول، فوفانا با 80.4میلیون از لستر به چلسی، روبن دیاس با 73.6میلیون از بنفیکا به منچسترسیتی، دلیخت با 67میلیون از یوونتوس به بایرن‌مونیخ، لاپورت با 65میلیون از اتلتیک بیلبائو به منچسترسیتی، لنی یورو با 62میلیون از لیل به منچستریونایتد، لیساندرو مارتینس با 57میلیون از آژاکس به منچستریونایتد و جان استونز 55.6میلیون از اورتون به منچسترسیتی.
گواردیول را هم باید در این فهرست دسته‌بندی کنیم، چون زمانی که از لایپزیش توسط منچسترسیتی خریده شد، مدافع میانی بود و گواردیولا او را در پست دفاع چپ به بازی گرفت. جذب او برای باشگاه انگلیسی حدود 92میلیون یورو خرج برداشت که او را به گران‌ترین مدافع وسط تاریخ فوتبال تبدیل می‌کرد. البته اگر گهی جذب لیورپول شود، این رکورد در اختیار این بازیکن و باشگاه قرار می‌گیرد.
مارک گهی که پارسال مورد توجه آرسنال بود و با لینک‌شدن کالافیوری ایتالیایی به این باشگاه از فهرست خرید خارج شد، این فصل به‌شدت به لیورپول نزدیک شده است. انتظار می‌رود کریستال پالاس برای این مدافع ملی‌پوش انگلیسی حدود ۷۰میلیون پوند برابر با 93میلیون یورو درخواست کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید