• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 6 تیر 1402
کد مطلب : 195701
+
-

ترافیک هافبک‌های میانی

با خرید گوندوغان و نگاهی به فهرست خرید بارسلونا بازیکنان میانی این تیم از حد خواهند گذشت

ترافیک هافبک‌های میانی

بارسلونا نتوانست مسی 36ساله را برای بازگشت قانع کند. جوردی آلبا و بوسکتس، دیگر دوستان مسی هم این تیم را ترک کردند. حالا نخستین خرید آنها یک بازیکن 34ساله آلمانی به نام گوندوغان است که به‌تازگی با منچسترسیتی سه‌گانه کسب کرده و با بازوبند کاپیتانی این تیم جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برده است.

این آلمانی با قراردادی آزاد و 2ساله به بارسا پیوسته است. اخبار موثقی حکایت از آن دارد که ژاوی به یک بازیکن 34ساله دیگر برای این پست علاقه‌مند است و قصد دارد دنی پاره‌خوی آرژانتینی را از ویارئال به خدمت بگیرد. این بازیکن بین سال‌های 2003 تا 2006 عضو رئال‌مادرید بود، در تیم کاستیا بازی کرده و 5بار هم پیراهن تیم اصلی را پوشید. پیش از او زوبیمندی از رئال سوسیداد و کیمیش از بایرن‌مونیخ گزینه پست هافبک وسط بارسا بودند. علاقه بارسا به کیمیش خشم مقامات بایرن را برانگیخت و زوبیمندی هم گفته آرزو دارد پیراهن شماره4 ایارامندی را در همین تیم به دست آورد تا اینکه صاحب پیراهن شماره4 بوسکتس شود. پاره‌خو در دسترس‌تر است.
گزینه دیگر برای پست هافبک وسط، مارسلو بروزوویچ است که در 30سالگی قراردادش را با اینترمیلان به پایان رسانده. درباره او گفته می‌شود که به اصرار مدیر برنامه‌هایش به النصر عربستان نزدیک‌تر است تا بارسلونا. موضوع عجیب درباره خریدهای ژاوی هم این است که او این همه هافبک میانی را می‌خواهد در چه سیستمی بازی دهد. با جدایی بوسکتس در حال‌حاضر دی‌یونگ، گوندوغان، پدری، فرانک کسیه، گاوی و سرخی روبرتو در ترکیب حضور دارند و از میان بروزوویچ، پاره‌خو، زوبیمندی و کیمیش احتمالا یک نفر دیگر هم می‌خرند و همزمان بارسا به برناردو سیلوا هم علاقه دارد. تعدادی از این بازیکنان قابلیت بازی در پست‌های دیگر را هم دارند و ژاوی دنبال مشتری خوب است تا کسیه را بفروشد یا او را با بروزوویچ معاوضه کند.
بارسا بیشتر خانه هلندی‌ها و آرژانتینی‌ها بوده و رئال خانه فرانسوی‌ها، برزیلی‌ها و آلمانی‌ها. با اینکه مقصد آلمانی‌ها در اسپانیا بیشتر رئال‌مادرید بوده تا بارسا و بازیکنانی نظیر کروس، رودیگر، اوزیل، خدیرا، برند شوستر، اشتیلیکه، پل برایتنر، ایلگنر و... پیراهن این تیم را بر تن کرده‌اند، بارسا هم مثل رئال بازیکنان آلمانی خوبی در تاریخ خود داشته است. یکی از آنها همین تراشتگن است که عامل اصلی قهرمانی این تیم در لالیگای اخیر بود. برند شوستر که پیراهن هر‌ سه تیم بارسا، اتلتیکو و رئال را بر تن کرده، دیگر آلمانی معروف تاریخ باشگاه است. از دیگر آلمانی‌های بارسلونا می‌توان به نام‌هایی مثل روبرت انکه، امیل والتر و چند بازیکن گمنام که خریدهای ناموفقی بودند، اشاره کرد. در قرن بیست‌و‌یکم، فقط 3آلمانی پیراهن تیم اول را بر تن کرده‌اند؛ رابرت انکه (2002)، تراشتگن (2014) و کوین پرینس بواتنگ (2019) اما ایلکای گوندوغان هجدهمین بازیکن آلمانی تاریخ بارسلونا‌ست.
گوندوغان درباره دلیل رد پیشنهاد از عربستان و آمدن به بارسا، گفت: «برای من یا بارسلونا بود یا هیچی. از بچگی آرزو داشتم روزی برای بارسلونا بازی کنم. مطمئنم هنوز چند سالی در سطح بالایی قرار دارم. می‌خواهم بارسلونا به جایی که لیاقتش را دارد، برسد.» او گفته از اینکه دوباره با لواندوفسکی همبازی می‌شود، خوشحال است. آنها با هم در دورتموند بازی می‌کردند و لوا به بایرن رفت و گوندوغان که مورد علاقه رئال هم بود، 7سال در منچسترسیتی بازی کرد.
نکته جالب درباره گوندوغان این است که او تنها زیرنظر 3مربی بزرگ در باشگاه‌هایش کار کرده؛ کلوپ (از 2011 تا 2015 در بوروسیا دورتموند)، توخل (16-2015 در بوروسیا دورتموند)، گواردیولا (از 2016 تا 2023 در منچسترسیتی) و حالا ژاوی چهارمین نفر خواهد بود. در تیم ملی هم تنها با یواخیم لوو و هانسی فلیک کار کرده.

خرید هجومی
ویکتور روکه، مهاجم 18ساله برزیلی برای 6فصل حضور در بارسلونا از اتلتیکو پارانائنسه قرارداد امضا خواهد کرد. خرید او 35+10میلیون یورو قطعی شده است و مبلغ فسخ قرارداد یک میلیاردی هم روی او تعیین شده.

هافبک دیگر
امرابات، هافبک مراکشی تیم فیورنتینا دیگر گزینه خرید برای خط هافبک است. باشگاه ایتالیایی قیمت او را 35میلیون تعیین کرده و بایرن و یکی دو باشگاه دیگر هم او را می‌خواهند.

بازگشت ممنوع
نیکو گونسالس، دیگر بازیکن بارسا باید یک فصل دیگر را قرضی در تیمی دیگر طی کند.
بتیس خواهان این هافبک است. ژاوی با بازگشت او مخالــف است.

با جدایی گوندوغان از من‌سیتی فقط 2بازیکن به نام دی‌بروینه و جان استونز از ترکیب این تیم در سال اول حضور گواردیولا در منچسترسیتی باقی مانده‌اند. تعدادی از این بازیکنان ازجمله آگوئرو، یحیی توره، کمپانی، فرناندینیو و... بازنشسته شده‌اند یا در تیم‌های گمنام روزهای آخر فوتبال‌شان را سپری می‌کنند.

خبر از منچسترسیتی هم این است که این باشگاه با گواردیول به توافق شخصی دست یافته اما پیشنهاد 90میلیون یورویی آنها به لایپزیش که شامل پاداش می‌شود، مورد پذیرش باشگاه آلمانی قرار نگرفته است. لایپزیش علاقه‌ای به فروش بازیکنش ندارد اما پیشنهاد قطعی 100میلیون یورویی نتیجه را تغییر خواهد داد. سال‌آینده بند فسخ قرارداد 100میلیون یورویی این بازیکن از لحاظ قانونی قابل فعال‌شدن خواهد بود اما گواردیولا امسال گواردیول را می‌خواهد.

برناردو سیلوا که پیشنهادی عالی از عربستان دارد، می‌خواهد به بارسا یا پاری‌سن‌ژرمن برود. ریاض محرز از الاهلی عربستان پیشنهادی 3ساله و خوب دریافت کرده اما سیتی نمی‌خواهد او را از دست بدهد. کایل واکر در حال رفتن به بایرن‌مونیخ است و پپ دوست دارد اشرف حکیمی را به‌جای او برای پست دفاع راست به خدمت بگیرد. دکلان رایس هم دیگر گزینه خرید است برای پر کردن جای خالی گوندوغان اما وستهم برای این بازیکن 100میلیون می‌خواهد و آرسنال حاضر است چنین رقمی را بپردازد.

بارسا همچنان دنبال چانه‌زنی با منچسترسیتی برای جذب کانسلو به‌صورت قرضی است. گواردیولا این بازیکن را در زمستان گذشته به بارسا نداد و ترجیح داد او را به بایرن‌مونیخ بفرستد. اینیگو مارتینس دیگر هدف بارسا در نقل‌وانتقالات تابستانی است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید