• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 19 تیر 1403
کد مطلب : 229572
+
-

نیویورک، شهر «جرم و جنایت»

کمتر از یک‌ماه پیش کارمندی 62ساله در نیویورک آمریکا پس از ضرب و شتم در فروشگاهی دچار شکستگی جمجمه شد. چند روز بعد 2 حادثه جداگانه در منطقه‌ای دیگر از نیویورک رخ داد. در یکی از آنها، فرد فروشنده بعد از درگیری با مشتری از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در حادثه دیگر، صاحب 69ساله یک خواربارفروشی با 10ضربه چاقو کشته شد. در همه این موارد، مجرمان همچنان آزاد هستند. این گزارشی است که روزنامه اسپانیایی الپایس از وضعیت نیویورک ارائه داده و البته سایر نشانه‌ها افزایش جرم و جنایت در نیویورک را تأیید می‌کند.

افزایش تقاضا برای ایجاد دکمه‌های وضعیت اضطراری
افزایش جرائم در متروي نیویورک براساس آمار پلیس
افزایش دوبرابری تقاضا برای حمل سلاح

علاوه بر این با استناد به منابع معتبر آمریکایی ازجمله سایت پلیس آمریکا می‌توان به آمار دقیق‌تری درباره رشد ناامنی در شهر نیویورک دست یافت. پلیس نیویورک اگرچه در گزارش خود اعلام کرده که شاخصه‌های جنایات در برخی موارد در سال2024 در مقایسه با سال2023 کاهش یافته است، اما همچنان نیویورک با موارد متعددی از جرم و جنایت روبه‌روست و این وضعیت باعث شده تا شهر نیویورک چهره یک شهر ناامن به‌خود بگیرد.

فرار از نیویورک
افزایش ناامنی در شهر نیویورک باعث شده تا میل به مهاجرت و خروج همیشگی از این شهر افزایش یابد. در این ارتباط روزنامه نیویورک تایمز آمار قابل توجهی را ارائه داده است.

  50درصد نیویورکی‌ها: مایل به مهاجرت همیشگی از این شهر هستند.
  4.2میلیون نفر: افرادی که اعلام کرده‌اند طی 5 سال آینده نیویورک را به‌دلیل کاهش کیفیت زندگی ترک مي‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید