• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
یکشنبه 17 تیر 1403
کد مطلب : 229347
+
-

پلیس زن همدست قاتل حبس ‌ابدی شد

پلیس زن همدست قاتل حبس ‌ابدی شد

زن پلیس بعد از ازدواج مخفیانه با یک قاتل حبس ابدی به او در انجام اقدامات جنایتکارانه‌اش کمک می‌کرد.
به گزارش همشهری به نقل از بی‌بی‌سی، در ‌ماه مارس 2018، استفانی هیپس وقتی به‌عنوان افسر زندان در لنکاوی انگلیس کار می‌کرد، به لئون رامسدن که به اتهام قتل در حال گذراندن حبس ابد بود، علاقه‌مند شد.
لئون در سال 2010بعد از قتل مردی 31ساله در یک کافه به حبس ابد محکوم و به زندان منتقل شده بود. از سوی دیگر، استفانی به‌عنوان پلیس منچستر مشغول کار بود و این دو پس از ازدواج مخفیانه، فعالیت‌های مجرمانه‌شان را آغاز کردند.
استفانی اغلب در زندان لئون را ملاقات می‌کرد و با استفاده از تلفن‌ همراهی غیرقانونی که برایش تهیه کرده بود، با او تماس می‌گرفت. او در این تماس‌ها اطلاعات حساس پلیس را با شوهرش درمیان می‌گذاشت، اطلاعات مهمی از اشراف پلیس بر باندهای قاچاق مواد‌مخدر که باعث می‌شد لئون که از داخل زندان یک باند قاچاق موادمخدر را هدایت می‌کرد، به راحتی بتواند از معرکه‌ها بگریزد و فعالیتش را توسعه دهد.
روابط مخفیانه این زوج ادامه داشت تا اینکه واحد مبارزه با فساد پلیس منچستر، از ارتباط استفانی با لئون مطلع شد و در سپتامبر همان سال، تحقیقاتی را در مورد استفانی آغاز کرد.
کارآگاهان در بررسی‌های خود متوجه شدند که استفانی با یک گروه سازمان یافته که در زمینه پولشویی، خرید و فروش مواد‌مخدر و سرقت فعالیت دارد، همکاری می‌کند. همچنین مأموران متوجه شدند که این باند مخوف از سوی لئون که در داخل زندان بود هدایت می‌شود. بررسی‌ها همچنین نشان داد که استفانی حتی در حین انجام وظیفه، یک مظنون تحت تعقیب را دستگیر نکرده بود؛ چرا که او از همکاران همسرش بود. بدین‌ترتیب استفانی در ژانویه 2020دستگیر شد و از پلیس استعفا کرد. او در بازجویی‌ها به سوء استفاده از موقعیتش برای انجام اقدامات مجرمانه اعتراف کرد. همچنین او به تشویق و کمک به ارتکاب جرم متهم شد. استفانی روز پنجشنبه گذشته از سوی دادگاه به 4سال و 3‌ماه زندان محکوم شد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید