• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222907
+
-

واکنش‌ها به اقدام ضدفلسطینی آمریکا؛ شرمی ابدی

واکنش‌ها به اقدام ضدفلسطینی آمریکا؛ شرمی ابدی

آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدفلسطینی خود دیروز (جمعه) قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل برای قبول عضویت کامل فلسطین را وتو کرد. 12کشور به این قطعنامه رأی موافق و 2کشور رأی ممتنع دادند. آمریکا پیش‌تر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به‌معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود. جنبش مقاومت اسلامی (حماس) جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت 12کشور عضو شورای امنیت را به‌شدت محکوم کرد. برخی دیگر از واکنش‌ها به این رأی عبارتند از:
جنبش فتح: دولت‌ آمریکا همیشه با حمایت همه‌جانبه از اشغالگری استعماری که تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم غزه و کرانه باختری ادامه دارد در برابر حقوق ملت فلسطین و اراده آنها برای دستیابی به آزادی و استقلال ایستادگی کرده است.
دستیار وزیر امور خارجه چین: ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه برای بشریت غم‌انگیز بود. پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.
وزارت خارجه سوریه: وتوی آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین به مثابه لکه ننگی است که به کارنامه آمریکا در زمینه فعالیت علیه تلاش‌های جمعی بین‌المللی اضافه می‌شود.
نماینده روسیه در سازمان ملل: شرم بر آمریکا بابت مانع شدن در برابر اراده بین‌المللی، زیرا آمریکا و اسرائیل در حال برهم‌زدن روند تاریخ هستند.
وزیر خارجه ایرلند: از نتیجه رأی‌گیری در شورای امنیت ناامید هستم. ما از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده تا فلسطین جایگاه شایسته خود را در جهان به‌دست آورد.
نماینده الجزایر در سازمان ملل: شکست پیش‌نویس قطعنامه پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اشتباهی بزرگ و نابخشودنی است که باعث شرمندگی دائمی سازمان ملل خواهد شد.
سازمان همکاری اسلامی: ما از ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به سبب وتوی آمریکا شدیدا ابراز تأسف می‌کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید