• سه شنبه 12 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 25 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 02
سه شنبه 12 تیر 1403
کد مطلب : 228901
+
-

قائم مقام شبکه رادیویی تهران معتقد است: گفتمان تازه‌ای در حوزه سلامت پایتخت شکل گرفته است

تعامل مثبت با رسانه ملی

تعامل مثبت با رسانه ملی

شبکه رادیویی تهران به عنوان رسانه اختصاصی استان تهران وپایتخت، درسال‌‌های اخیرتعامل وارتباط نزدیکی با اداره سلامت شهرداری تهران به عنوان یکی ازنهادهای متولی حوزه سلامت روان درشهر تهران برقرار کرده است. تعاملی که سبب شده است از طریق رسانه ملی، موضوعات و ماموریت‌‌های اداره سلامت با حداکثرظرفیت موجود در رسانه به اطلاع مخاطبان رسانده شود. تعاملی که به گفته «پیام امیری» قائم مقام شبکه رادیویی تهران درسال‌‌های اخیربی‌سابقه و چشمگیر بوده است.

بدون رسانه موفق نمی‌شویم
در ۳ سال گذشته و خصوصا در یک سال اخیر، ارتباط و تعامل صدا و جمهوری اسلامی ایران وعلی الخصوص رادیو تهران به عنوان رسانه تخصصی پایتخت به نحو چشمگیری با اداره سلامت شهرداری تهران افزایش یافته است. حضور خبرنگاران رادیو در برنامه‌های مختلف اداره سلامت و باز کردن پای رسانه برای رصد امور وموفقیت سنجی اقدامات انجام شده این واقعیت را نشان می‌دهد که رادیو به عنوان رسانه‌ای فراگیر و در دسترس توانسته است در حد بضاعت خود ضمن بیان نقدها و طرح سوالات خود درموضوعات مختلف،نسبت به انعکاس بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه موفق عمل کند. این موضوع را «پیام‌امیری» نیز تایید می‌کند و می‌گوید: «در۳ سال اخیر و به شکل خاص در یک‌سال گذشته، نوع تعامل و ارتباط مسئولان اداره سلامت با رسانه‌‌ها به شدت تقویت شده است. این موضوع نشان دهنده ایجاد نگرش جدیدی درمدیران شهرداری است که بدون رسانه و اهمیت دادن به آن نمی‌توانند به آنچه مقصودشان در برنامه‌ریزی‌ها است دست پیدا کنند.»

صدای رسانه، صدای مردم
او حرفش را اینطور ادامه می‌دهد:«به عنوان نمونه شهرداری برنامه‌ای را با مبلغ زیادی صرف برگزاری یک همایش یا رویداد می‌کند. حداکثر چند هزارنفرمی‌توانند در رویداد مطرح شده شرکت کنند. این موضوع سبب گران تمام شدن قیمت نهایی برنامه می‌شود. خوشبختانه درسال‌‌های اخیر در اداره سلامت این نگرش ایجاد شده است که امور خود را درقاب رسانه و با صدای رسانه‌ای به گوش مردم برسانند تا مخاطب بیشتری از برنامه برگزار شده استفاده کند. رویکردی ارزشمند و موثر که انتظار می‌رود در دیگر بخش‌های مدیریت شهری نیز دنبال شود.»

تدوین پیوست رسانه‌ای
امیری براین باور است که هرم رسانه می‌تواند پیام‌های یک سازمان را به مردم منتقل کند:«حوزه رسانه را نباید حوزه هزینه‌ای دانست. رسانه قدرت بالایی برای انتقال مفاهیم و پیام‌ها دارد. اگر رویدادی بدون پیوست رسانه‌ای برگزار شود محکوم به شکست است و از این‌رو، شاهد هستیم اداره سلامت درسال‌‌های اخیر به عنوان یکی از ادارات مهم درشهرداری با تعریف پیوست رسانه‌ای توانسته بخشی ازماموریت‌‌های استراتژیکی را که بر عهده دارد به خوبی رسانه‌ای کند.»

افزایش برنامه‌های رادیویی حوزه سلامت
قائم مقام شبکه رادیویی تهران با اشاره به اینکه حوزه سالمندی و افراد دارای معلولیت و نیزمباحث مرتبط با جمعیت و جوانی جمعیت ازماموریت‌های اداره سلامت است که رادیو تهران به شکل خاص برای هریک از این گروه‌های جمعیتی و سنی برنامه خاص رادیویی دارد، می‌افزاید:«حجم برنامه‌های تولید شده در رادیو تهران درموضوعات مرتبط با اداره سلامت به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است به‌گونه‌ای که در۳‌سال اخیر و به شکل خاص در یک سال گذشته شاهد افزایش حجم برنامه‌‌های تولید شده در قالب برنامه‌‌های زنده و ضبط شده از رادیو تهران درموضوعات مرتبط با این اداره کل بوده‌ایم.» این مقام مسئول در صدای پایتخت با بیان اینکه گفتمان جدیدی در ۳‌سال اخیر در حوزه سلامت شکل گرفته است ادامه می‌دهد:«گفتمان اداره سلامت در موضوع سلامت، نگاه جدیدی است که تاکنون از آن غفلت شده بود. به نظر می رسد با نگرش مبتنی بر ریشه‌یابی علل بروز بیماری در افراد و توجه به سلامت روان از این پس بیش از گذشته مسایل و موضوعات مرتبط با سلامت روان در جامعه مورد توجه قرار گیرد. در این مسیر نیز آمادگی این را داریم که با اداره سلامت به شکل تخصصی در قالب برنامه‌‌های علمی-پزشکی به تبیین رویکرد جدید مدیریت شهری در این حوزه بپردازیم.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید