• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221386
+
-

رهبرمعظم انقلاب در دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی تبیین کردند

رسانه‌ای کم‌نظیر در جنگ رسانه‌ای

در ششمین روز فروردین‌ماه 1403و در شب ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبرمعظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. دراین دیدار ۴۰نفر از شاعران جوان و پیشکسوت سروده‌های خود را در موضوع‌های مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی قرائت کردند.

اهمیت استفاده از شعرفارسی
شعر فارسی، رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار در دوران جنگ رسانه‌ای است. دراین عرصه باید از میراث کم‌نظیر شعر و ادب فارسی به‌عنوان رسانه‌ای قدرتمند و اثرگذار و نافذ به بهترین وجه استفاده شود و پیام‌های دینی، تمدنی، ایرانی‌گری و ایستادگی و شجاعت به افکارعمومی دنیا منتقل شود.

شرط اثرگذاری رسانه‌ شعر
شرط اثرگذاری رسانه‌ شعر، هنری بودن آن است و هنری بودن نیز منوط به «الفاظ محکم و استوار»، «مضمون‌یابی» و «کیفیت بیان موضوع» است. انتخاب پیام مناسب و مفید، شرط دیگر برای اثرگذاری و ماندگاری شعر است. رسانه‌ شعر باید انتقال‌دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و«ایرانی‌گری» باشد.

پیام ایستادگی ملت ایران
پیام ایستادگی شجاعانه ملت ایران درمقابل ظلم و زیاده‌طلبی زورگویان جهانی و مظاهر آن، یعنی آمریکا و صهیونیست‌ها، ازجمله پیام‌های ممتاز و قابل انتقال است. پیام ایستادگی ملت ایران و بیان صریح و بدون‌ملاحظه مواضع درمقابل مستکبران، بسیارمهم و برای مردم دنیا شوق‌انگیز است که نمونه‌های استقبال از این مواضع در سفرهای خارجی رؤسای‌جمهور و سخنرانی آنها در اجتماعات مردمی وجود داشته‌است.

چند توصیه خطاب به شاعران و دست‌اندرکاران شعر و ادب فارسی
  ضرورت ایجاد نهضت ترجمه
  لزوم انس با شعر از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی
  وارد کردن بیش از پیش اشعار در کتاب‌های درسی
  تقویت حافظه ادبی مردم و خلاق کردن ذهن جوانان
  مطالعه و درس‌آموزی از آثار شعری شاعران برجسته
  پاسداشت زبان فارسی در برابر هجوم لغات بیگانه

 

این خبر را به اشتراک بگذارید