• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 11 تیر 1403
کد مطلب : 228736
+
-

سوت‌زنان ماینر پاداش می‌گیرند

جریمه سنگین در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز بیت کوین

گزارش2
سوت‌زنان ماینر پاداش می‌گیرند

فرزین رضایی- روزنامه‌نگار

استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنید و یک جایزه 25میلیون تومانی بگیرید. این تازه‌ترین قول وزارت نیرو برای جلوگیری از فعالیت برق‌خواران غیرمجاز است که با هدف کسب سود و منفعت شخصی، برق، این سرمایه ملی را غارت می‌کنند. راستی می‌دانید هر دستگاه ماینر معادل مصرف برق 3 خانوار را دارد؟
به ‌گزارش همشهری، چندسالی است که مصرف‌کنندگان غیرمجاز برق، بلای جان این صنعت شده‌اند و برخی برای کسب سود شخصی اقدام به نصب ماینرها یا همان دستگاه‌های استخراج رمز ارز می‌کنند و مصرف برق را بیشتر می‌سازند. حالا مجری نظارت بر ساماندهی استخراج رمز دارایی‌های توانیر می‌گوید: امسال توانیر با تغییر در رویکرد اجرایی در عملیات شناسایی و معرفی مراکز استخراج رمز ارز توسط شهروندان به‌دنبال ساماندهی هرچه بیشتر این مزارع از یک‌سو و از سوی دیگر کاهش مصارف غیرمجاز در این حوزه است.

از چه مسیری گزارش بدهیم؟
هادی سفیدمو درخصوص پاداش‌های تعیین‌شده توسط توانیر برای کسانی که اقدام به ارائه گزارش از طریق سامانه سمات توانیر به آدرس
www.tavanir.org.ir کنند، افزود: شاید این فرضیه در ذهن شهروندان پیش بیاید که ممکن است درصورت ارائه گزارش اطلاعات ما فاش شود، اما در این خصوص لازم است بیان کنیم تمام اطلاعات ثبت شده از طریق این سامانه کاملا محرمانه است و به‌صورت طبقه‌بندی شده نگهداری می‌شود. وی اعلام کرد: پس از انجام مراحل قانونی توسط پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضایی براساس جدول تعیین شده جدید با افزایش ضریب ۳درصد، پاداش معرفی مراکز استخراج رمزارز برای آنها لحاظ و به شماره حسابی که در سامانه ثبت کرده‌اند واریز خواهد شد.

جریمه سنگین ماینرهای غیرمجاز
مدیرکل هوشمند‌سازی و فناوری‌های نوین توانیر گفت: امسال با مجوزی که برای نخستین بار از سازمان اموال تملیکی گرفته شده، امکان امحای ماینرهای غیرمجاز و کشف و جمع‌آوری آنها فراهم شده است. به‌گفته حامد احمدی، با اجرای این قانون برای نخستین بار در مشهد تعداد ٨٨٢ دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری و امحا شده است.

سوت‌زن‌ها چقدر پاداش می‌گیرند؟
به‌گفته احمدی، برای افرادی که به معرفی ماینرهای غیرمجاز اقدام کنند پاداش‌های خوبی در نظر گرفته شده که در همین زمینه به ازای هر دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده، مبلغ یک میلیون تومان و تا سقف ٢٥میلیون تومان پاداش تعلق می‌گیرد و دارندگان ماینرهای غیرمجاز جمع‌آوری شده علاوه بر پرداخت جریمه‌های نقدی، به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد. مدیرعامل توانیر هم گفت: با مصوبه جدید ماینر‌های غیرمجاز رمزارز معدوم خواهند شد و معادل ۱۰۰برابر قیمت برق مشترکان خانگی جریمه می‌شوند. مصطفی رجبی مشهدی افزود: با مجوزی که سازمان املاک تملیکی صادر کرده، امکان امحای ماینر‌های غیرمجاز فراهم شده. جریمه‌ای که برای ماینر‌های غیرمجاز در نظر گرفته شده، معادل ۱۰۰برابر قیمت برق مشترکان خانگی است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید