• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226891
+
-

چطور از سیاه‌شدن سيب‌زمينی جلوگیری کنیم؟

چطور از سیاه‌شدن سيب‌زمينی جلوگیری کنیم؟

اگر شما بعد از پوست‌گرفتن سیب‌زمینی از سیاه‌شدنش کلافه می‌شوید خوب است بدانید با رعایت چند روش‌ ساده می‌توانید رنگ طبیعی سیب‌زمینی را حفظ کنید و از خوردنش لذت ببرید.

چرا سیاه می‌شود؟
سيب‌زميني حاوی مقدار زیادی نشاسته و همچنین آنزیمی به‌ نام «پلی فنول اکسیداز» است که پس از قرارگیری در معرض هوا با اکسیژن ترکیب شده و سیاه می‌شود.

چه باید کرد؟
از آب کمک بگیرید: در این روش شما باید سيب‌زميني‌های خرد‌شده را در یک ظرف پرشده با آب سرد قرار دهید. قرار گرفتن سيب‌زميني داخل آب سرد از فرایند اکسیداسیون جلوگیری می‌کند و می‌توانید به‌مدت یک روز آنها را داخل آب سرد در یخچال نگهداری کنید.

آبلیمو را دست‌کم نگیرید: برای جلوگیری از سیاه‌شدن سیب‌زمینی‌های خرد‌شده، می‌توانید از آبلیمو یا سرکه استفاده کنید. این روش باعث تغییر pH سیب‌زمینی‌ها و جلوگیری از اکسیداسیون می‌شود.

آب‌نمک را امتحان کنید: در یک ظرف بزرگ آب سرد و یک قاشق چایخوری نمک بریزید سپس سيب‌زميني‌های خرد‌شده را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا نمک در آب حل شود و سيب‌زميني‌ها، داخل آب فرو روند. آب‌نمک باعث تازه‌تر‌ماندن سيب‌زميني‌ها می‌شود.

در کیسه نگه دارید: سيب‌زميني‌های برش داده‌شده را در یک کیسه وکیوم بریزید و سپس هوای داخل کیسه را با فشار خارج کنید. این کار باعث می‌شود که سيب‌زميني‌ها با اکسیژن در تماس نباشند و اکسیداسیون رخ ندهد.

عجله نکنید: سيب‌زميني‌ها را بلافاصله بعد از خرد‌کردن بپزید تا سیاه نشود. اگر وقت ندارید سيب‌زميني را قبل از پختن پوست بگیرید و خرد کنید، می‌توانید از روش‌های دیگری برای جلوگیری از سیاه‌شدن آنها استفاده کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید