• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 12 بهمن 1399
کد مطلب : 123326
+
-

ظریف: خلیج‌فارس را به روسیه و دریای سیاه وصل می‌کنیم

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در ادامه سفر منطقه‌ای خود به 5کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه، گرجستان و ترکیه، دیروز وارد نخجوان شد. نخجوان جمهوری خودمختار در آذربایجان است و همسایه ایران محسوب می‌شود. بنا به اعلام وزارت خارجه، یکی از اهداف این سفر بررسی مشکلات مربوط به ترانزیت است.
ظریف در دیدار با رئیس مجلس نخجوان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: خوشحالم که سفر منطقه‌ای خود را از آذربایجان شروع کرده‌ام و در نخجوان تمام می‌کنم. جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود.
او با بیان اینکه نقش این منطقه برای آینده قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود، ادامه داد: ما باید کاری کنیم که خاطره تلخ جنگ، دیگر در این منطقه تکرار نشود و تنها راه آن همکاری مفید کشورهای منطقه با یکدیگر است که در این فرایند، نخجوان و جاده‌های مواصلاتی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وزیر امور خارجه ادامه داد: براساس گفت‌وگوهایی که با مقامات 5کشور آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم یک همکاری همه‌جانبه برای اتصال در این منطقه چه از طریق کریدور شمال به جنوب و چه از طریق کریدور جنوب به غرب ایجاد کنیم و از این طریق خلیج‌فارس را به روسیه و دریای سیاه وصل کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید