• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22491
+
-

«خیام » خسته از هیاهوی شهر

یک شهروند: بدون توجه به قوانین ترافیکی مشکل این محله حل نخواهد شد

شهری
«خیام » خسته از هیاهوی شهر

مهسا مرادی| کرمانشاه- خبرنگار:

هر محله‌ای در دل خود داستان و حکایات فراوانی دارد. خیام یکی از محلات قدیمی و مسکونی کرمانشاه است که در تقسیم‌بندی مناطق  شهرداری در منطقه ۴ واقع شده است. این محله دارای بافتی قدیمی و متراکم است که بناهای مسکونی و تجاری زیادی را در خود جای داده است. حل معضل افت و قطعی فشارآب، تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده، اصلاح  هندسی معابر و تعریض خیابان‌ها به منظور ساماندهی ترافیک بخشی از درخواست مردم این محله از مسئولان است. 
کمبود، افت فشارو قطعی آب در بسیاری از نقاط کرمانشاه موضوع جدیدی نیست، اما اوضاع گاهی غیرقابل تحمل می شود. یکی از ساکنان  خیابان و محله خیام می‌گوید: علاوه بر افت فشار همیشگی در طول روز بیش از ۶ساعت آب آشامیدنی قطع  می‌شود و به‌ویژه صبح ها از داشتن آب محرومیم که این وضعیت طاقت فرساست.


ترافیک خیابان اصلی خیام 

یکی دیگر از شهروندان ساکن این محله می‌گوید: خیام یکی از خیابان‌های پررفت و آمد شهر است  که متاسفانه با یک بی‌نظمی شدید ترافیکی روبه‌رو است. کم عرض بودن این خیابان و وجود وانتی های میوه فروش  دست به دست هم داده که این خیابان با ترافیک شدید در طول روز مواجه شود. وی ادامه می‌دهد: سهم عمده  این بی نظمی ها رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی بر می گردد. 
محمدی می گوید: بدون توجه به قوانین ترافیکی مشکل این محله حل نخواهد شد. همچنین توقف های نابجای دست فروشان بدون رعایت موارد ترافیکی درهرنقطه از سطح این خیابان موجب بروز تصادفات ناخواسته، تحمیل ترافیک سنگین و از بین رفتن وقت دیگران شده است. 


کمبود شدید پارکینگ

یکی دیگر از شهروندان که هر روز باید برای رسیدن به منزلش از این خیابان عبور کند، می‌گوید: بیشتر منازل این محله پارکینگ ندارند و بر مشکلات افزوده است و در معابر اصلی  پارک دوبله انجام می شود. 
«محمد نظری» می افزاید: باتوجه به چندبرابر شدن خودروها و قدمت این محله،  باید مسئولان به فکر عریض کردن خیابان‌های اصلی شهر باشند. خیابان خیام  برای عبور درشکه در گذشته ساخته شده و هنوز به همان شکل باقی است. یکی از رانندگان تاکسی که از ترافیک این خیابان گلایه دارد، می گوید: همیشه این خیابان شلوغ است و هیچ نظمی در آن دیده نمی شود. من هرموقع ناچار می‌شوم از این خیابان عبور ‌کنم، عصبی می‌شوم. وی اضافه می کند: در خیابان خیام به دلیل ترافیک بیش از حد و تعداد زیاد خودروها و عابران پیاده حرکت به کندی صورت می گیرد و هریک از رانندگان تلاش می کنند راه خودشان را باز کنند و به هر طریقی از این مخمصه  ترافیکی رهایی پیدا کنند. به همین دلیل سر وصدای ناشی از بوق زدن و حرکت و ترمز شدید خودروها ساکنان را نسبت به این قضیه معترض کرده است. 
«امین اسماعیلی» که از ساکنین کوچه شهناز محله خیام است، می گوید: در پیاده‌روها و کنار خیابان دست فروشانی بساط  کرده‌اند و عابران ناچارند داخل خیابان راه بروند. 


خیابان‌های یک‌طرفه بدون تابلو

سرهنگ « فضل الله شیری» رئیس پلیس راهور کرمانشاه در پاسخ به معضل ترافیک در این محله می گوید: بارها و بارها گفته‌ایم و تکرار می‌کنیم تا زمانی که خیابان‌های یک‌طرفه  بدون تابلو باشند ما نمی‌توانیم افسر راهنمایی رانندگی را برای نظارت بر تردد خودروها و ترافیک و جریمه کردن خودروهای متخلف به محل اعزام کنیم و این کار باید توسط شورای ترافیک انجام شود.


پاسخ اداره آب و فاضلاب استان

مدیر بهره‌برداری اداره آب و فاضلاب استان در پاسخ به گلایه‌های ساکنان این محله می گوید: باتوجه به افزایش دما و مصرف بیش از حد مشترکان که یکی از دلایل افت فشار آب در استان است، در منطقه خیام به دلایلی از قبیل بافت قدیمی، افزایش ظرفیت و کمبود مخزن های ذخیره،  مجبوریم در ساعاتی از شب شیرآب را ببندیم. 


راهکارهایی برای حل این مشکل 

مهندس «حسین ایرانی» اضافه می‌کند: راهکارهایی هم برای حل این مشکل در نظر گرفته‌ایم، ازجمله اضافه کردن 2 تا 3 حلقه چاه در این مناطق است که ما تقریبا از 3 نقطه ظرفیت آب را اضافه کرده‌ایم و این پروژه از ماه پیش آغاز شده و طی چند روز آینده به اتمام می‌رسد . ناگفته نماند قطعی‌های مکرر در چند روز گذشته به‌دلیل اجرای عملیات مذکور است. وی می‌افزاید: 2 ایستگاه آب‌رسانی نیز به سمت خیام و محله های اطراف آن هدایت شده که این معضل به شرط رعایت کردن مردم در مصرف آب تا حدودی برطرف خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید