• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224298
+
-

خودران‌ها به ایران هم می‌رسند؟

خودران‌ها به ایران هم می‌رسند؟

ایران کشوری است که ظرفیت ورود خودرو‌های خودران را دارد، کما اینکه خودران‌هایی با سطح خودران پایین هم‌اکنون در کشور وجود دارند. با این حال، چندین عامل برای چنین اتفاقی باید درنظر گرفته شود که می‌تواند بر سرعت و میزان پذیرش این فناوری در کشورمان تأثیر جدی بگذارد.
در عین حال، باید به این نکته مهم توجه داشت که اگرچه ممکن است ورود خودران‌ها به ایران با چالش‌هایی روبه‌رو باشد، اما با توجه به پیشرفت‌های جهانی در این زمینه و علاقه‌ به فناوری‌های جدید در ایران، در آینده‌ای نه چندان دور کشورمان می‌تواند پذیرای حضور این فناوری‌ها باشد و روزی برسد که در شهرهای مختلف ایران خودران‌ها در حرکت باشند.

1. زیرساخت‌های فناورانه و مقررات
 برای استفاده از چنین خودروهایی، ابتدا نیاز به زیرساخت‌های پیشرفته و همچنین قوانین و مقررات مشخصی داریم که باید توسط دولت و مراجع قانونی تعیین شود. ایران باید در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کند و پیشرفت‌های لازم را انجام دهد.

2.فناوری داخلی و همکاری‌های بین‌المللی
 توسعه فناوری داخلی در زمینه خودروهای خودران و همکاری با شرکت‌ها و مؤسسات بین‌المللی‌ فعال در این حوزه می‌تواند به تسریع ورود این فناوری به ایران کمک کند. با توجه به پیشتازی چینی‌ها در این حوزه و همچنین مراوده ایران با شرکت‌های خودروساز چینی، می‌توان امیدوار بود که فناوری خودران‌ها خیلی زود به ایران هم برسد.

3.تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی
تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های اقتصادی می‌تواند بر توانایی کشور برای واردات و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، ازجمله خودران‌ها، تأثیر بگذارد. اینجا است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقشی مهم ایفا کنند و زیرساخت‌های فناوری را برای توسعه صنعت خودران‌ها فراهم آورند.

4.نیاز بازار و پذیرش عمومی
نیاز بازار داخلی به‌خودران‌ها و میزان پذیرش این فناوری توسط عموم مردم ایران نیز در موفقیت این فناوری نقش مهمی دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید