• چهار شنبه 30 آبان 1403
  • الأرْبِعَاء 18 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 20
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223375
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X6vXW
+
-

پاسخ دیوار به وزارت مسکن، راه و شهرسازی‌

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»، با اشاره به سابقه این ماجرا می‌گوید: دیوار از ۱۸ مهر ۱۴۰۲ به سامانه املاک و اسکان وصل شده است و در فرایند ثبت آگهی، هر کاربری که بخواهد آگهی ملک منتشر کند امکان استفاده از این سامانه و دریافت نشان تطبیق کد ملی با کد پستی را دارد.
به‌گفته اشکان آرمندهی، اما مشکل این است که دوستان وزارت راه و شهرسازی چندین ماه است روی یک موضوع سلیقه‌ای درباره محل قرار گرفتن دکمه ورود به این سامانه بدون درنظر گرفتن استانداردهای طراحی رابط کاربری متوقف شده‌اند.
 مدیرعامل دیوار توضیح می‌دهد: در جلسه‌ای که ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور وزیر محترم ارتباطات برگزار شد برای پلتفرم‌ها این تعهد- ایجاد درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان - تعیین شد و ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تعهدمان عمل کردیم. در همین جلسه برای وزارت راه و شهرسازی هم تعهداتی تعیین شد که تاکنون به آن عمل نشده است، ازجمله تعهدات وزارتخانه این بود که اگر شخصی غیراز مالک، قصد آگهی ملکی را داشت تنها درصورتی مجاز به انتشار آگهی است که کد ملی و شماره موبایل مالک را هنگام ثبت آگهی در سکو وارد کند و پس از تأیید مالک اجازه انتشار آگهی داده شود. پیاده‌سازی این موضوع از وظایف وزارت راه و شهرسازی است ولی تاکنون برای مشخص کردن این فرایند هیچ اقدامی نشده است.
تعجب می‌کنم از موضع دوستان وزارت راه و شهرسازی که صرفاً روی مسئله مسدودسازی تأکید می‌کنند. ما 7 ماه است به تعهدات‌مان عمل کرده‌ایم و هر کاربری در فرایند ثبت آگهی ملک هم می‌تواند درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان را ببیند.
مدیرعامل دیوار همچنین با اشاره به ایرادات فنی وب سرویس سامانه املاک و اسکان نیز می‌گوید: ما در بهمن ۱۴۰۲ و پس از گذشت4 ماه از اضافه شدن درگاه این سامانه به دیوار، بعد از جلساتی که با مسئولان وزارت راه داشتیم، طی نامه‌ای به رئیس کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، تعدادی از ایرادات سامانه را اعلام کرده و درخواست اصلاح آنها را داشته‌ایم. تأخیر در پاسخگویی، نرخ پایین تأیید به درخواست‌های ارسالی (تنها ۱۰ درصد)، معیارهای اشتباه برای احراز هویت مانند اینکه کاربر می‌تواند با استفاده از کدپستی یک ملک نامرتبط، آگهی خود را احراز کند ازجمله ایرادات این سامانه است، اما تاکنون اقدامی برای حل این مسائل انجام نشده است. آرمندهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: ما البته به این وضعیت تکراری عادت کرده‌ایم، چون از سال ۹۸ دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کم‌کاری می‌کنند هر سال در همین فصل که پیک جابه‌جایی مستأجران است، به‌دلیل انتقادات و نارضایتی‌ها صرفاً می‌خواهند تقصیر را گردن پلتفرم‌ها بیندازند، چند سال می‌گفتند قیمت‌ها از روی سایت برداشته شود، یک سال حکم به تعلیق دادند و حالا هم از مسدودسازی می‌گویند. مدیرعامل دیوار ادامه می‌دهد: ما حتی فهرستی از کسانی را که به‌صورت هدفمند آگهی‌های غیرواقعی در بخش املاک منتشر کرده‌اند آماده کرده و به‌دلیل تضییع حقوق و اتلاف وقت کاربران‌‌مان، فرایند شکایت قضایی از آنها را هم شروع کرده‌ایم، چون این موضوع جزو دغدغه‌های اصلی دیوار برای افزایش کیفیت آگهی‌هاست. آرمندهی در پایان تأکید می‌کند: ما همچنین برای احراز هویت کاربران آگهی‌گذار ملک، در تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۲ یک سامانه دیگر به اسم ونیفای را نیز فعال کرده‌ایم. جلوگیری از انتشار آگهی‌های غیرواقعی از اهداف و برنامه‌های اصلی ما در دیوار است و از هر اقدامی که در زمینه رسیدن به این هدف مؤثر باشد استقبال می‌کنیم و برای اجرای آن آماده همکاری و تعامل هستیم.‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید