• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223263
+
-

بار کج، نصیب کلاهبرداران اینترنتی

بار کج، نصیب کلاهبرداران اینترنتی

روزی نیست که پلیس فتا در رسانه‌ها از طریق فضای مجازی و حتی پیامک هشدار ندهد و اطلاعیه‌ای آموزشی منتشر نکند. با این حال باز هم عده‌ای گول پیام‌های جعلی را می‌خورند و کلاهبرداران هم به‌راحتی جیبشان را خالی می‌کنند.
این روزها که پشت‌کنکوری‌ها روی ویبره‌اند و چیز زیادی تا برگزاری این آزمون بزرگ نمانده، عده‌ای از اضطراب و نگرانی داوطلبان سوءاستفاده می‌کنند و دست به کلاهبرداری می‌زنند و در پوشش تبلیغاتی مثل فروش سؤالات کنکور و فروش منابع اصلی کنکور و غیره از این افراد کلاهبرداری می‌کنند.
آنطور که پلیس فتا می‌گوید، افراد زیادی از ترس قبول نشدن در کنکور درگیر این نوع کلاهبرداری می‌شوند. تبلیغات این افراد هم عمدتا در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت یا با هدایت داوطلبان به صفحات فیشینگ حساب بانکی‌شان را خالی می‌کنند یا اینکه سؤالاتی جعلی به فروش می‌رسانند و باعث می‌شوند که کنکوری‌ها به این امید واهی که سؤالات را در اختیار دارند، تست‌های اشتباه بزنند و در نتیجه، هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی پرداخت کنند.
این را هم بهتر است بدانید که خیلی از این کلاهبرداران با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، پشت‌کنکوری‌ها را گول می‌زنند و حتی با جعل لوگوی سازمان سنجش افراد بیشتری را وسوسه و جیبشان را خالی می‌کنند. اگر می‌خواهید دانشگاه بروید، بهتر است دنبال تقلب نباشید و به جای این راه‌های ناهموار و برداشتن بار کج که اصولا به منزل نمی‌رسد، درس بخوانید و با تکیه بر معلوماتتان کنکور بدهید تا گرفتار کلاهبرداران و سارقان نشوید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید