• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222381
+
-

100هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در تهران


معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری در سال جدید، گفت: حداقل 100هزار‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم داشت.
لطف‌الله فروزنده در این‌باره افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری 2کار عمده انجام شده است؛ در نخستین قدم، تکلیف 50پروژه که سال‌ها بر زمین مانده و قفل شده بودند، تعیین شد‌ و در حال حاضر 70درصد از مشکلات این پروژه‌ها حل شده و این سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌ها با بخش خصوصی داخلی صورت گرفته که برای تداوم این مسیر فرایندها نیز اصلاح شده است.

فراهم‌شدن بستر سرمایه‌گذاری
به گفته معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در دومین قدم، زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد شد که نمونه بارز آن در توافق با طرف چینی جهت تأمین ناوگان برقی حمل‌ونقل عمومی است. علاوه بر این در زمینه زباله‌سوز، ساخت هتل، ساخت مسکن صنعتی، شهربازی، ورزشگاه و یک مرکز بین‌المللی تجاری مذاکرات بسیار مناسبی با سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده ‌و تمامی این موارد در حال نهایی‌شدن هستند.

برنامه‌های آتی
فروزنده گفت: برنامه ما این است که در سال آینده حداقل 100هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم که با اجرای این اقدام، اعتماد برای سرمایه‌گذاری در ایران بیشتر خواهد شد و میزان سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به بسترهایی که فراهم شده است، افزایش می‌یابد. کشور ایران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، لذا در جاهایی که ظرفیت وجود دارد، نگاهمان به داخل و توانمندی‌های داخلی است.
در شهرداری بایستی تولید منبع کنیم، ضمن اینکه بستر حضور سرمایه‌گذاران داخلی را بیش از پیش فراهم کنیم. به‌عنوان مثال، می‌توان به اتفاقات خوبی که در شهر‌آفتاب روی داده، اشاره کرد. شهر‌آفتاب به‌دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مناسب و فراوان می‌تواند به قطب منطقه تبدیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید