• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222380
+
-

افزایش سرانه‌های خدماتی برای نجات گلابدره

یک‌هزارمیلیارد ریال برای ساخت و احداث مجموعه‌های خدماتی در گلابدره و سیمین‌قلعه اختصاص داده شد تا سرانه‌های‌ خدماتی این محله‌های کم‌برخوردار تأمین شود.
این دو محله به‌دلیل قرار گرفتن در حاشیه شمال شهر، ساخت‌وساز‌های ناپایدار، بافت فرسوده بزرگ و محرومیت از امکانات و سرانه‌های شهری دچار مشکلات متعددی هستند. در سال گذشته، طرح موضعی محله گلابدره، بعد از یک دهه بلاتکلیفی، در سازمان نوسازی شهر تهران تأیید و در کمیسیون ماده5 تصویب شد تا راه نجاتی برای مشکلات این محله باشد.
معاون شهرسازی و معماری منطقه‌یک در این باره گفت: پس از تصویب و ابلاغ طرح موضعی محله‌های گلابدره و سیمین‌قلعه، طی توافق مشترک میان شهرداری منطقه‌یک و سازمان نوسازی شهر تهران به‌عنوان کارفرمای پروژه و موافقت شورای اسلامی شهر تهران، هزار میلیارد ریال برای تأمین خدمات با اولویت ساخت و احداث مجموعه‌های خدماتی چندمنظوره مانند پارکینگ، مراکز آموزشی، درمانی و فرهنگی تخصیص داده شد.
پدرام اخوان افزود: ۳هزار مترمربع از عرصه ۱۳هکتاری طرح موضعی سیمین‌قلعه با قابلیت بارگذاری در قالب مجموعه چندمنظوره شامل پارکینگ و مرکز فرهنگی و همچنین ۸هزار مترمربع از عرصه ۳۸هکتاری طرح موضعی محدوده گلابدره با قابلیت بارگذاری در قالب مجموعه چندمنظوره شامل پارکینگ و مراکز درمانی، فرهنگی و آموزشی در کمیسیون ماده۵ شهر تهران مصوب شده است. معاون شهردار منطقه یک گفت: در محدوده سیمین‌قلعه، در وهله اول توافق با مالک در دستور کار منطقه است. با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته با سازمان نوسازی شهر تهران و بازدید از محل، مقدمات انعقاد قرارداد با مشاور، برای تهیه طرح اجرایی پروژه‌های مذکور در دستور کار معاونت فنی و عمرانی سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است.
 اخوان تأکید کرد: محلات گلابدره و سیمین‌قلعه در محدوده بافت فرسوده منطقه‌یک واقع شده و جزء محلات کم‌برخوردار منطقه هستند. بر همین اساس، پیگیری اجرای پروژه‌های مذکور در سال‌جاری از اولویت‌های معاونت شهرسازی و معماری منطقه است. محله گلابدره حدود 38هکتار بافت فرسوده دارد. در این محله 166پلاک سنددار وجود دارد که به‌دلیل ریزدانگی و فرسودگی نیاز به تخریب و نوسازی دارند. در این میان، عده‌ای فرصت‌طلب با دور زدن قانون، بنای ساخت‌وساز غیرمجاز را پی‌ریزی کرده‌اند؛ به‌نحوی که ساکنان شاهد ساخت بنای 10طبقه‌ای در کوچه‌ پس‌کوچه‌های باریک هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید