• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 24 بهمن 1402
کد مطلب : 218163
+
-

دکل‌های غیرمجاز جمع‌آوری می‌شوند

7هزار و ۸۰۰ دکل و سایت مخابراتی در سطح شهر تهران وجود دارد

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر از صدور حکم ماده‌100 برای یک‌هزار و 200دکل مخابراتی و صدور مجوز برای 5هزار دکل خبر داد.
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: برای5هزار دکل مخابراتی در پایتخت مجوز صادر شده و هزار و ۲۰۰دکل نیز حکم ماده ۱۰۰را دریافت کرده‌اند که این احکام به‌زودی عملیاتی می‌شود. محمدابراهیم دریغ،  از وجود7هزار و ۸۰۰دکل و سایت مخابراتی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: از این تعداد برای 5هزار دکل مجوز صادر شده و هزار و ۲۰۰دکل نیز حکم ماده ۱۰۰دریافت کرده‌اند که این احکام به‌زودی عملیاتی می‌شود. او درباره دکل‌های فاقد مجوزی که هنوز حکمی برای آنها صادر نشده است نیز اعلام کرد: مابقی دکل‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرند تا درصورت احراز شرایط بتوانند مجوز دریافت کنند. در غیر این‌صورت این دکل‌ها نیز حکم ماده‌۱۰۰ دریافت می‌کنند و باید جابه‌جا شوند.
دریغ، درباره دلیل افزایش تعداد دکل‌های مخابراتی و اینکه چرا بسیاری از دکل‌ها نمی‌توانند مجوز دریافت کنند، گفت: سازمان تنظیم مقررات، ۲۳سازمان را معرفی کرده که پروانه بهره‌برداری از دکل دارند. این شرکت‌های خصوصی هرکدام روی بام ساختمان‌های خود دکل نصب و به‌راحتی از آن بهره‌برداری می‌کنند؛ درحالی‌که طبق قوانین، این دکل‌ها نمی‌توانند مجوز دریافت کنند و باید توسط شهرداری جمع‌آوری شوند.
اظهارات مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر درباره شمار کل دکل‌های مخابراتی شهر تهران و تعداد مجوزهای صادر‌شده نشان می‌دهد همچنان یک‌هزار و 600دکل مخابراتی فاقد مجوز در پایتخت فعال هستند که مشخص نیست چه تعداد از آنها مجوز دریافت خواهند کرد و چه تعداد ناچار به جابه‌جایی هستند. یک‌ماه پیش حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از وجود بیش از 943دکل غیرمجاز مخابراتی در پایتخت خبر داد و گفت که با توجه به اینکه مجوزهای لازم برای بهره‌برداری از سوی اپراتورها از شهرداری تهران اخذ نشده، تعیین‌تکلیف این دکل‌ها به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده است. براساس بخشنامه سال ۱۳۸۶ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، نصب هرگونه دکل و تجهیزات مخابراتی در حیاط یا پشت‌بام ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری، طبق ماده 100قانون شهرداری‌ها فعالیت عمرانی محسوب می‌شود و مستلزم هماهنگی و دریافت مجوز از شهرداری است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید