• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 8 بهمن 1402
کد مطلب : 216979
+
-

حال خوب مردم با ورزش

نود و سومین پویش امید و افتخار، پایگاه‌های کشتی را به محلات جنوب شهر برد

امید و افتخار
حال خوب مردم با ورزش

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

نود و سومین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری و افتتاح 3مجموعه ورزشی در مناطق 15، 17 و 18 تهران اختصاص داشت که با مشارکت سازمان ورزش شهرداری تهران و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان پایگاه‌های جدید این رشته ورزشی محبوب و پرطرفدار درپایتخت به‌ویژه محله‌های کم‌برخوردار و پراستعداد جنوب شهر مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند. این مراسم با حضور مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری، رئیس فدراسیون کشتی و جمعی از پیشکسوتان کشتی و دیگر رشته‌های ورزش کشور و مدیران شهری در مجموعه ورزشی شهید شاعری منطقه17 تهران برگزار شد. همچنین در ادامه این مراسم، مجموعه‌های ورزشی مناطق 15 و 18 از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسیدند.

ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه

 حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری
در آیین بهره‌برداری از مجموعه ورزشی شهید شاعری و 2مجموعه ورزشی در مناطق ۱۵ و ۱۸ که با حضور رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد، گفت: «در راستای تحولات چهارگانه مدنظر شهردار، در بحث تحول نرم به انسان‌های شهر اهمیت می‌دهیم و ورزش از موضوعاتی است که باعث حال خوب مردم و سلامت روانی و جسمانی می‌شود. ورزش و مسابقات ورزشی برای ما هدف غایی نیست؛ بلکه ابزاری برای رسیدن به اهدافی مانند نشاط اجتماعی و اخلاق است.» اوجاقی با اشاره به محبوبیت رشته ورزشی کشتی در بین نوجوانان و جوانان تهرانی ادامه داد: «در شهرداری تهران نخست از طریق اماکن ورزشی که با قیمت ارزان به مردم خدمات می‌دهد، فعالیت می‌کنیم و دوم از طریق تعریف رویدادهای مختلف خدمت‌رسانی انجام می‌دهیم. بر همین اساس مسابقات قهرمان شهر را پایه‌گذاری کردیم که ‌در آن حدود یک میلیون نفر شرکت کردند. بالغ بر ۲۵هزار نفر در رشته کشتی ثبت‌نام کردند که ۶هزار نفر از آنها زیر ۱۶سال داشتند.»مدیرعامل سازمان ورزش با اعلام اینکه 5مجموعه ورزشی به پایگاه‌های کشتی در شهر تهران اختصاص یافته که در گام نخست از 3مجموعه ورزشی رونمایی شده است، گفت: «طی تفاهمی که با فدراسیون کشتی داشتیم، ۵سالن در ۵نقطه از نقاط آسیب‌خیز و البته دارای استعداد ایجاد کردیم و مجموعه گلشن در منطقه۴، مهر خاوران در منطقه۱۵، سیدالکریم در منطقه۲۰، دستجردی در منطقه۱۸ و مجموعه شهید شاعری (گل گندم سابق) در منطقه۱۷ به ورزش کشتی اختصاص داده شد. قرار است که استفاده برای جوانان و شهروندان رایگان باشد و از مربیان منطقه برای این مجموعه‌ها نیز استفاده شود.»

تقدیر از شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های ورزش

در ادامه علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم با تقدیر از عملکرد سازمان ورزش شهرداری گفت: «شهرداری تهران باید بستر ورزش را بسازد و بهره‌برداری را به بخش‌های دیگر واگذار کند؛ تا جایی که اطلاع دارم شهرداری برای بحث آسیب‌های اجتماعی برای هر یک نفر آسیب‌دیده، روزانه حدود ۲۸۰هزار تومان در زمینه ورزش هزینه می‌کندکه این امر می‌تواند از این آسیب‌ها جلوگیری کند؛ بنابراین از شهرداری تهران برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی تشکر می‌کنم. در همین راستا ایجاد چند باشگاه را در محلات شهر ازجمله محله خاک سفید دنبال می‌کنیم. باشگاه‌ها را از شهرداری می‌گیریم و در مناطق مختلف کار را به اهل آن و مربیان باتجربه می‌سپاریم تا به جوانان و نوجوانان محلات تمرین دهند.»

ایجاد تحول اساسی در ورزش منطقه

رضا سیفی، شهردار منطقه‌17
از تحول در ورزش این منطقه خبر داد و گفت: «این مجموعه ورزشی علاوه بر اینکه به سرانه ورزشی منطقه کمک می‌کند، استعدادیابی از کف محلات بین نوجوانان و جوانان نیز در آن انجام خواهد شد. سیاست شهرداری تهران در حوزه ورزش، علاوه بر تقویت ورزش همگانی، توجه به قهرمانان و مدال‌آوران و تقویت روحیه پهلوانی و استعدادیابی است و شهرداری در این مسیر قدم برمی‌دارد. برنامه‌ریزی ما این است که با افتتاح سایر مجموعه‌‎ها، یک تحول جدی و اساسی در افزایش سرانه‌های فرهنگی و ورزشی این منطقه ایجاد کنیم. در هفته‌های آینده خبرهای خوشی خواهید شنید و قرار است یکی از بزرگ‌ترین مراکز کشور در حوزه ورزش در این منطقه افتتاح شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید