• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208400
+
-

مراسم تقدیر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد

لزوم پیوند ورزش شهروندی به ورزش قهرمانی

روز گذشته آیین تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد و شهردار تهران به همراه رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از مدال‌آوران تقدیر کردند؛ این درحالی است که ورزش ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با کسب ۵۴ مدال طلا، نقره و برنز به‌کار خود پایان داد و با برگزاری آیین تجلیل در برج میلاد از تلاش‌هایشان قدردانی شد.

لزوم الگوگیری جوانان از مدال‌آوران ورزشی

علیرضا زاکانی، شهردار تهران:
این مراسم به‌منظور تقدیر از غیرت، همت، بزرگی و اراده شماست. کسی که بتواند در رقابت‌های مختلف حاضر شود و خلق افتخار کند، یک مقدمه و زحمات شبانه‌روزی را به‌عنوان پیشینه دارد. این مراسم تقدیر امکان الگوگیری و جهت‌دهی به جوانان ما را فراهم خواهد کرد. همراه شدن با عرصه ورزش و پیوند زدن ورزش شهروندی با ورزش قهرمانی و استعدادیابی، هدف جدی مدیریت شهری است و امیدواریم در مسیر خدمت به شما گام‌های بلندتری برداریم. به‌زودی در خدمت ورزشکارانی که در رقابت‌های پاراآسیایی افتخار کسب کردند، خواهیم بود.

پیگیری مدیریت شهری در بازی‌های آسیایی

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک:
باید از مدیران حوزه مدیریت شهری و شهردار تهران و اعضای شورای شهر که در قالب یک تفاهمنامه، حمایت‌های ویژه‌ای از ورزش و کمیته ملی المپیک داشتند، تشکر کنم. معمولا مدیریت شهری در دنیا میزبان بازی‌های آسیایی و المپیک است و در افتتاحیه و اختتامیه مسابقات هانگژو مشاهده کردیم که میزبانان واقعی شهرداران بودند و عمده بار روی دوش مدیریت شهری و شهرداری‌ها بود. ارتباطات مدیریت شهری با فدراسیون‌های ورزشی در حوزه استعدادیابی می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. کسب موفقیت در میادین بین‌المللی نشان از تلاش کشور و فدراسیون‌ها، ورزشکارها و ادارات کل استان‌ها دارد و خروجی و اعزام آنها توسط کمیته ملی المپیک صورت می‌گیرد. شهرداری تهران الگوی سایر شهرداری‌های کشور است. برای این مسابقات شاهد بودیم که بسیاری از عزیزان در شهرداری و شورای شهر بیشتر از ما پیگیر بازی‌ها بودند.

لزوم رفع چالش‌های بانوان ورزشکار

فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس: 
زنان ورزشکار در کنار نقش‌های اجتماعی و خانوادگی‌ای که برعهده دارند با حداقل امکانات افتخار آفریدند. از مدیریت شهری پایتخت تشکر می‌کنم که این مراسم را برای تقدیر از نام‌آوران ایران برگزار کرد. آنطور که در هانگژو شاهد بودیم یک‌سوم مدال‌ها توسط بانوان کسب شد که ۲۵درصد از جمعیت ورزشکار این رویداد بین‌المللی را شامل می‌شدند. ورزش بانوان به بلوغ رسیده است؛ به همین دلیل از وزیر ورزش خواستار رفع چالش‌های بانوان ورزشکار هستیم تا زنان قهرمان بتوانند در کنار نقش‌های خانوادگی‌ای که دارند در عرصه ورزش نیز بدرخشند.

تعامل بین مدیریت شهری و سازمان‌های ورزشی

محمدامین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران:
باعث افتخار مجموعه مدیریت شهری است که اعلام کنیم امسال در بحث قهرمان شهر و مشارکت شهروندان در مقوله ورزش به مرز یک میلیون نفر مشارکت‌کننده رسیده‌ایم. خوشبختانه تعامل خوبی بین مدیریت شهری و سازمان‌های تصمیم‌گیر در حوزه ورزش شکل گرفته است؛ هرقدر بتوانیم خدماتی در حوزه ورزش برای شهروندان داشته باشیم، حال شهر خوب است‌. تعاملات خوبی بین شهرداری تهران با فدراسیون‌ها و سازمان ورزش شکل گرفته است؛ طبق قوانین، شهرداری تهران در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی و ترویج ورزش همگانی عهده‌دار وظایفی مشخص است؛ بر همین مبنا در این دوره مدیریت شهری مراکز ورزشی که تعطیل شده بودند را دوباره راه‌اندازی کردیم و توانستیم مشارکت شهروندان را در این حوزه زیاد کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید