• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216650
+
-

در مسیر مهار تورم 10ساله مسکن

نشست خبری علی‌بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت دیروز (سه‌شنبه) با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار شد. بهادری در این نشست آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم را تشریح کرد.
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال همشهری درباره اقدامات دولت در حوزه کاهش تورم در بازار مسکن گفت:در سال گذشته گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هر دو موید مهار تورم در حوزه خرید و فروش مسکن بود. همچنین شاهد کاهش نرخ تورم در حوزه خرید و فروش مسکن بودیم که آثار آن را در حوزه اجاره مسکن در سال آینده شاهد خواهیم بود. بهادری جهرمی افزود: در حوزه ارزش افزوده، شاهد رشد ۳درصدی در ۶ماهه نخست امسال بودیم. در حوزه سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز ساختمان‌های شهری رشد 8درصدی در ۶ماهه اول امسال نسبت به ۶ماهه اول سال گذشته داشتیم. سخنگوی دولت تأکید کرد که این دستاوردها با اقدامات نظارتی بر فعالیت مشاوران املاک به‌منظور جلوگیری از تخلفات، ایجاد سامانه ثبت قراردادهای اجاره بین موجر و مستأجر به‌صورت مستقیم، اقدامات حمایتی برای تزریق منابع مالی به حوزه مسکن، افزایش وام ودیعه مسکن، افزایش وام ساخت‌وساز و همچنین هدفگذاری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت مسکن معادل ۱۰۰۰واحد مسکن، میسر شده است.

خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود
بهادری‌جهرمی در ادامه درباره راهبرد لغو و خنثی‌سازی تحریم‌ها در دولت، گفت: در تجارت خارجی کسب رکورد ۱۱۲میلیارد دلار حجم تجارت نفتی در سال۱۴۰۱ را شاهد بودیم. دولت پابه‌پای مذاکره برای رفع تحریم مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها را نیز پیش برده است؛ عضویت در اجلاس‌ها و مجموعه‌هایی همچون بریکس و شانگهای، تقویت دیپلماسی همسایگی و توسعه روابط با تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی ازجمله اقدامات دولت بوده و نشان داده که اقدامات دولت در این حوزه نیز صحیح بوده است.
وی با تأکید بر اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود، گفت: اخیرا آقای باقری با مورا در ژنو در راستای مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار و رایزنی داشته و این گفت‌وگوها و مذاکرات و رفت‌وآمدها استمرار دارد.
بهادری جهرمی درپاسخ به سؤالی درباره آمار مدیران ناکارآمد در دولت سیزدهم گفت: همانطور که اعلام شد بیش از ۶۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند و این اقدام براساس ارزیابی‌های انجام شده از درون و بیرون قوه مجریه بوده است.‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید