• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216212
+
-

برف‌روبی هوشمند روی پل بزرگراه ارتش

امروز در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار برگ زرینی از اقدامات شهرداری تهران در بزرگراه ارتش رونمایی می‌شود

رویداد امید و افتخار، نامی آشنا برای پایتخت‌نشینان است؛ چراکه شنبه‌های هر هفته شاهد رخداد، اتفاقی جدید و افتتاح و بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی یک پروژه هستند. البته با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، رویداد‌های امید و افتخار در طول هفته انجام می‌شود و فقط مختص روزهای شنبه نخواهد بود. تا‌کنون 91رویداد توسط مدیریت شهری رقم خورده است و امروز در قالب پویش 92، پل معروف B9 در بزرگراه ارتش بهره‌برداری می‌شود؛ پلی که قطعا برگ زرینی از افتخارات مدیریت شهری ششم خواهد بود‌؛ چراکه نخستین پل سواره‌رو تجهیز شده به سیستم برف‌زدایی خودکار است.

پاشیدن مکانیزه مایع استات منیزیم
در منطقه یک تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی، همواره شاهد برودت هوا و بیشترین بارش برف و باران در فصل سرما هستیم؛ بنابراین پیش‌بینی تدابیر خاص برای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان در ایام سرد سال همواره مورد توجه و تأکید مدیریت شهری پایتخت و منطقه یک بوده و هست. امسال علاوه بر تجهیز سایت‌های برف‌روبی و مخازن جانمایی شده در معابر به کیسه‌های نمک و شن، اقدام دیگری هم توسط معاونت فنی و عمران صورت گرفته است. ساخت پل سواره‌رو معروف به B9 در بزرگراه ارتش همان کار مهم است. به‌گفته هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهردار تهران این پل که یک دوربرگردان غیرهمسطح است، به‌عنوان یک پروژه نمونه در پایتخت ساخته شده و در طول آن سیستم‌های لوله‌کشی اجرا شده که همزمان با برودت هوا و بارش برف، سنسورهای تعبیه شده به‌طور خودکار سنجش دما و رطوبت را انجام می‌دهند. این پل دارای مخزن 15هزار لیتر مایع استات کلسیم و منیزیم است که در زمان بارش برف و آلارم سنسورها این مایع روی پل پمپاژ می‌شود و برف را ذوب می‌کند.

احداث دوربرگردان‌های غیرهمسطح
کاهش ترافیک، اولویت مدیریت شهری است و به همین دلیل اقداماتی چون اصلاحات هندسی، احداث دوربرگردان و... با جدیت پیگیری می‌شود. شهرداری تهران قصد دارد با چنین اقداماتی مسیر ترددهای درون‌شهری در معابر اصلی و فرعی و محورهای بزرگراهی را کاهش دهد و بار ترافیک را کم کند. جمع‌آوری دوربرگردان‌های همسطح و احداث دوربرگردان‌های غیرهمسطح دقیقا با همین رویکرد در دستور کار قرار گرفته است و در روزهای اخیر هم شاهد بهره‌برداری تعدادی از آنها مانند پل غیرهمسطح آیت‌الله سعیدی و شهید همدانی و... در مناطق بودیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید