• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 4 دی 1401
کد مطلب : 181067
+
-

برف نو، برف نو جدی جدی سلام سلام...

برف نو، برف نو جدی جدی سلام سلام...

برف غیراز سوز و سرما، با شادی هم گره خورده، همین شما، برای عروسی و تولد و... «برف شادی» نمی‌خرید که فضا سفید و رؤیایی شود؟ برف‌بازی از آن خاطره‌هایی است که همیشه توی ذهن آدم می‌ماند و هیچ‌وقت هم تکراری نمی‌شود. این روزها که برف شهر را سفید کرده، وقت لذت بردن از این موقعیت و ثبت خاطرات زمستانی است.

بریم برف‌بازی
ساده‌ترین راه لذت بردن از برف، همین برف‌بازی است. مخصوصا برای بچه‌ها که می‌توانند خاطره یک روز برفی را در ذهنشان بسازند و آدم بزرگ‌ها هم می‌توانند خاطرات بچگی‌شان با برف را دوباره بازسازی کنند. برای برف‌بازی و درست کردن آدم‌برفی، لازم نیست حتما جای خاصی بروید، همین حیاط خانه هم خوب است. فقط یک جفت دستکش می‌خواهد، یک هویج برای دماغ آدم برفی و ذوق و خلاقیت. بقیه‌اش دیگر به‌میزان برفی که روی زمین نشسته بستگی دارد.

سُر بخوریم
بوستان‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای مثل پارک ملت، پارک لاله، پارک ساعی و... در این روزهای برفی حسابی سفید و زیبا می‌شوند و جان می‌دهند برای قدم زدن و لذت بردن از سرمای مطبوع و هوای تازه. بچه‌ها هم می‌توانند در فضایی بزرگ‌تر برف بازی کنند. اگر هم به‌دنبال برف بیشتری برای بازی‌های جدی‌تر مثل تیوپ سواری و سر خوردن روی برف هستید، پیشنهادمان این است که سری به اطراف تهران مثل آبعلی یا دیزین بزنید و حتما هم یادتان باشد لباس گرم و مناسب بپوشید.

دور زدن ترافیک
معضل اصلی روزهای برفی، آن هم در شهری مثل تهران، ترافیک طولانی و خسته‌کننده آن است. برای اینکه از شر ترافیک خلاص شوید و بتوانید  به گردش زمستانی‌تان در شهر برسید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. اتوبوس و مترو در این روزها شما را راحت به مقصد می‌رسانند و وقتتان هم در ترافیک تلف نمی‌شود.

خیابان‌گردی
به‌غیر از فضای سبز و پارک و بوستان و طبیعت، خیابان‌های تهران هم در روزهای برفی حسابی دیدنی می‌شوند. در روز روشن، سری به خیابان ولیعصر بزنید و از زیبایی منحصر به فردش لذت ببرید. خیابان شریعتی، کوچه پس‌کوچه‌های تجریش و خیابان ایتالیا و بلوار کشاورز را هم دریابید و برای اینکه با یک تیر دو نشان زده باشید، سری هم به خیابان میرزای شیرازی بزنید که هم برف ببینید و هم مغازه‌هایی که آماده کریسمس شده‌اند و زرق و برقشان در این روزها خیره‌کننده است.

ثبت تصاویر
عکاسی از تهران برفی را فراموش نکنید. زمستان‌های این سال‌ها دیگر مثل قدیم نیست که 3ماه برف روی زمین باشد. این چند روز برفی را غنیمت بشمارید و تا می‌توانید تصاویر زیبا ثبت کنید. همین عکس‌ها بعدها خاطره می‌شود. اگر هم حرفه‌ای باشید، حتی می‌توانید از عکس‌های زمستانی‌تان، یک نمایشگاه برگزار کنید و ذوق و سلیقه‌تان را با بقیه به اشتراک بگذارید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :