• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 26 دی 1402
کد مطلب : 215821
+
-

دورخیز «اوپنهایمر» برای اسکار

فیلم نولان ۸ جایزه منتقدان را گرفت

هالیوود
دورخیز «اوپنهایمر» برای اسکار

در رقابت «اوپنهایمر» و «باربی» به‌ نظر می‌رسد فیلم نولان از رقیب خود، پیشی گرفته است. روند حاکم بر این فصل از جوایز نشان می‌دهد که فیلم کریستوفر نولان بیشترین بخت را برای موفقیت در اسکار دارد.
پس از گلدن‌گلوب، بیشتر جوایز منتخب منتقدان هم به «اوپنهایمر» رسید‌. با معرفی برندگان جوایز منتخب منتقدان، «اوپنهایمر» با کسب ۸جایزه بر صدر نشست و «باربی» هم ۶ جایزه به خانه برد. «خرس» و «بیف» هم در بخش‌های تلویزیونی پیشتاز شدند و هریک ۴جایزه دریافت کردند.
«اوپنهایمر» با کسب جایزه بهترین فیلم، کارگردانی برای کریستوفر نولان و بازیگر نقش مکمل مرد برای رابرت داونی جونیور، برنده بزرگ این جوایز شد و «باربی» جایزه بهترین کمدی و بهترین آهنگ را کسب کرد.  این جوایز عنوان بهترین بازیگر زن را به اما استون برای «بیچاره‌ها» داد و پل جیاماتی را برای بازی در «جاماندگان» به‌عنوان بهترین بازیگر مرد برگزید.
در بخش تلویزیون شگفتی کمتری وجود داشت؛ زیرا «خرس»، «جانشینی» و «بیف» برنده‌های بزرگی شدند که قابل پیش‌بینی بود و هر یک به‌ترتیب جوایز متعدد بازیگری را دریافت کردند و عنوان بهترین سریال‌های کمدی، سریال درام و سریال کوتاه را از آن خود کردند.  «خــرس» و «بیف» هریک ۴جایـــزه و «جانشینی» ۳جایـــزه را به‌خود اختــصاص دادند.  در این مراسم، هریسون فورد جایزه یک عمر دستاورد هنری را پذیرفت و آمریکا فررا با جایزه «سـی هر» تحسین شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید