• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 30 آذر 1402
کد مطلب : 212951
+
-

آداب معاشرت مهمانی را در شب یلدا رعایت کنید

پرسیدن سؤال‌های شخصی ممنوع!

پرسیدن سؤال‌های شخصی ممنوع!

با همه امتیازاتی که دیدارهای خانوادگی و میهمانی‌ها دارند، اگر میهمانان، آداب معاشرت را در این جمع‌ها رعایت نکنند، دورهمی‌ها به یک برنامه خسته‌کننده و ملال‌آور تبدیل می‌شوند. آداب معاشرت در میهمانی‌ها را یاد بگیرید تا دورهمی‌هایتان به خاطره‌های شیرین و ماندگار تبدیل شوند.

حواستان باشد شروع‌کننده یا ادامه‌دهنده یک بحث سیاسی نباشید، از گفتن جوک‌های سیاسی پرهیز کنید و اگر دیدید گفت‌وگوها به طرف موضوعات سیاسی می‌رود، سعی کنید حرف را عوض کنید. درباره موضوعات دینی و مذهبی هم بهتر است همین رویه را در پیش بگیرید.
دیدن میهمانانی که سرشان را در گوشی
 فرو برده‌اند و غرق دنیای مجازی شده‌اند، واقعا حوصله سربر است. بهتر است وقتی به میهمانی می‌روید تلفن همراهتان را خاموش کنید یا دست‌کم آن را کناری بگذارید و خودتان را با آن سرگرم نکنید.
اگر عکس دسته‌جمعی می‌گیرید، مطمئن شوید که بقیه به انتشار این عکس در شبکه‌های اجتماعی رضایت دارند. فرهنگ استفاده از تلفن همراه به‌خودی خود اهمیت زیادی دارد و وقتی در میهمانی‌ باشید، مهم‌تر هم می‌شود.
ترجیحا تلویزیون را هم در میهمانی‌ها روشن نکنید! مگر اینکه هدفتان از دورهمی، تماشای دسته‌جمعی یک فیلم یا مسابقه ورزشی باشد.
از بقیه درباره میزان درآمد، مبلغ اجاره خانه و قیمت وسایلی که خریده‌اند سؤال نکنید. اگر هم کسی چنین سؤالاتی از شما پرسید، مودبانه از جواب دادن خودداری کنید. درباره اعتقادات مذهبی افراد چیزی نپرسید. لطفا دست از سر جوان‌ترها بردارید و آنها را سؤال‌پیچ نکنید که درسشان کی تمام می‌شود، شغلشان چیست، کی ازدواج می‌کنند و چرا بچه ندارند؟
اینکه در سکوت مطلق گوشه‌ای بنشینید و حرف نزنید، یعنی هیچ‌چیز از آداب معاشرت میهمانی نمی‌دانید. از فرصت‌های کنار هم بودن استفاده کنید، احوال بقیه را بپرسید و مثل مجسمه ساکت ننشینید!
اگر بچه خردسال دارید، به‌عنوان والد وظیفه دارید در میهمانی حواستان به او باشد تا کار خطرناکی نکند، به‌خودش و بقیه آسیب نزند و به وسایل خانه میزبان خسارتی وارد نکند.
بعضی رفتارها در میهمانی، بی‌ادبانه تعبیر می‌شوند و باید حواستان به آنها باشد؛ مثلا دیر به مهمانی رفتن و منتظر گذاشتن دیگران، رفتار مودبانه‌ای نیست. موقع مکالمه‌ها، صدایتان را بالا نبرید و متکلم‌وحده نباشید، سعی کنید به بقیه هم فرصت حرف زدن بدهید. وسط حرف دیگران نپرید، شوخی‌های ناراحت‌کننده نکنید و حواستان باشد دست به تحقیر و تمسخر دیگران نزنید.
بی‌اجازه به اتاق‌های خانه میزبان سرک نکشید و وسایل را جابه‌جا نکنید. موقع خوردن غذاها و خوراکی‌ها، آداب غذا خوردن را رعایت کنید و دست به ریخت‌وپاش نزنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید