• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212349
+
-

در هیاهوی پایتخت دودگرفته، اسب سواری هم عالمی دارد

زمانی برای سرخوشی با اسب‌ها

زمانی برای سرخوشی با اسب‌ها

مهدیه تقوی‌راد

پا در رکاب که می‌گذارید، افسار را که به‌دست می‌گیرید و محکم و استوار بر زین اسب می‌نشینید، انگار تمام دنیا زیر پایتان می‌لرزد و این شما هستید که قرار است حاکم بلامنازع زمین شوید. اسب‌دوانی حس خوبی را در سوارکار به‌وجود می‌آورد که گاهی این حس وصف ناشدنی است، ارتباط زیبایی که اسب با سوارکار خود می‌گیرد گویی سوار را به‌سمت یک زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر سوق می‌دهد و اعتماد به نفس او را بالا می‌برد. در تهران مراکز متعددی برای سوارکاری وجود دارند که برخی از آنها چند سال می‌شود که تعطیل شده‌اند و بقیه همچنان به فعالیت  خود ادامه می‌دهند که می‌توانید آنجا پا به رکاب شوید.

شهدا (قصرفیروزه)
معرفی:  بیش از 7دهه قدمت دارد و با داشتن ۴مانژ (میدان اسب سواری) مسابقات، پرش، سوارکاری و چوگان، قدیمی‌ترین باشگاه این حوزه در تهران محسوب می‌شود.

دانشگاه سوارکاری
آموزش، یکی از مولفه‌های مهم این مجموعه است؛ به‌طوری‌که دانشگاه (مرکز آموزش علمی کاربردی) فدراسیون سوارکاری در باشگاه سوارکاری شهدا مشغول به‌کار است که در رشته‌های مربیگری، مدیریت اماکن ورزشی، دامپروری و پرورش اسب در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو دارد. این باشگاه به‌دلیل داشتن استانداردهای لازم، میزبان مسابقات و رویدادهای مختلف سوارکاری در سطح ملی و بین‌المللی است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید