• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210126
+
-

معرفی گذر پاییزی در تهران

معرفی گذر پاییزی در تهران

در سال‌‌های اخیر شهردار‌های مناطق بیست ودوگانه با هماهنگی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نقاطی را در بوستان‌های محلی برای ایجاد گذر پاییزی تعیین کرده‌اند. به گزارش همشهری، استقبال شهروندان از جشنواره‌های پاییزی که در این بوستان‌ها برگزار شد انگیزه‌ای برای ادامه این طرح بوده است. امسال تاکنون نمونه‌هایی از این طرح در بوستان بعثت منطقه 16 و در بوستان لاله منطقه 6  اجرا شده است.
از شهروندانی که به این گذر می‌آیند تا عکس‌های پاییزی از کودکانشان بگیرند می‌شود فهمید که چه منظره دل‌انگیزی وجود دارد اما سوال اینجاست که در هوای پاییزی تا چه زمانی می‌توان توده برگ‌ها را به این شکل نگهداری کرد.  تجربه سال‌های گذشته در نقاطی مانند میدان مشق نشان داده است که  برگ‌های خشک اگر زیر پا نروند برای مدت قابل‌توجهی و شاید تا یک هفته به همان شکل باقی بمانند اما موقعی که لگد می‌شوند، ممکن است زودتر پوسیده شوند و اگر باران هم بیاید این روند را سریع‌تر می‌کند. برگ‌ها تا وقتی خشک و تمیز هستند، برای قدم‌زدن و بازی‌کردن بچه‌ها مناسب به‌نظر می‌رسند و برای حفظ استقبال شهروندان باید آنها را دائما تعویض کرد؛ وظیفه‌ای که به‌کار روزمره کارگران فضای سبز افزوده شده است.
 برگ‌های پاییزی مدت زیادی روی زمین باقی نمی‌مانند. این برگ‌ها در چرخه طبیعت باید تجزیه و در اثر رطوبت به خاک‌برگ تبدیل شوند. این روز‌هایی که بارندگی‌های پراکنده‌ای در شهر رخ می‌دهد، برگ‌ها هم مرطوب می‌شوند. به همین دلیل در برخی پارک‌ها چاله‌هایی به این منظور حفر می‌شود تا توده برگ‌های خیس را در آن دفن کنند. این برگ‌ها در مدت کوتاهی به خاک‌برگ تبدیل می‌شوند.
بوستان‌های شهر در پاییز با برگ‌های رنگارنگ پوشانده می‌شوند و برگ‌های پاییزی آنقدر زیبا هستند که نگه‌‌داشتن آنها بخشی از نمای چشمگیر شهر‌ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید