• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209234
+
-

جهان مقاومت

شکایت از بایدن به‌دلیل جنایت در غزه
روزنامه گاردین تأکید کرد که یک گروه حقوق بشری و آزادی‌های مدنی در نیویورک از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به‌علت شکست در انجام وظیفه خود براساس قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه توسط اسرائیل شکایت کرده است.

تلفات قطعی حزب‌الله به اشغالگران
حزب‌الله لبنان اعلام کرد که گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در نزدیکی پایگاه المرج در شمال فلسطین اشغالی با اسلحه مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آنها وارد کرده است.

افسر سابق شاباک: حماس جنگ را مدیریت می‌کند
«اریک باربینگ» افسر سابق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک تأکید کرد که رهبران حماس و در راس آنها «یحیی سنوار»، «محمد ضیف» و «مروان عیسی» می‌دانند چگونه جنگ را در غزه به شیوه‌ای منظم مدیریت کنند و از قدرت و توانمندی قسام بهره ببرند. باربینگ تصریح کرد که حماس همچنان کنترل اوضاع را در نوار غزه در دست دارد.

هنرپیشه سرشناس آمریکایی: حمله حماس به‌دلیل ظلم 75 ساله به فلسطین بود
«سوزان ساراندون» هنرپیشه سرشناس آمریکایی در تظاهراتی در حمایت از فلسطین در اظهاراتی قابل تامل عنوان کرد که حادثه هفتم اکتبر(حمله حماس به اراضی اشغالی) به سبب ظلم و ستم به ملت فلسطین از 75 سال پیش بود. او تاکنون ۵ بار نامزد جایزه اسکار شده است.

خانواده‌های اسیران: مشکل، نتانیاهو ست نه حماس!
روزنامه عبری زبان هاآرتص تأکید کرد که خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را شدیدا مورد حمله قرار داده و گفته‌اند: مشکل اصلی شما هستید نه حماس. آنها گفته‌اند نتانیاهو در تامین امنیت در جریان حمله هفتم‌اکتبر مبارزان حماس ناکام ماند و هیچ مذاکرات جدی برای آزادی فرزندان‌شان در غزه در جریان نیست.

اختلاف در وزارت خارجه آمریکا بر سر جنگ غزه
شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به‌ وجود اختلافاتی در داخل وزارت خارجه این کشور در مورد رویکرد دولت بایدن در قبال جنگ بین حماس و اسرائیل در غزه اذعان کرده است.

تأکید دیده‌بان حقوق بشر بر تحقیق درباره جنایت جنگی در غزه
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که باید در مورد حملات اسرائیل به بیمارستان‌های نوار غزه به‌عنوان یک جنایت جنگی تحقیق کرد. به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر، ‌اسرائیل تا این لحظه هیچ سند و مدرکی که ثابت کند بیمارستان‌های غزه برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ارائه نداده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید