• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209135
+
-

یک گوشی جدید اما بدون صفحه نمایش

اولین گوشی هوشمند بدون صفحه نمایش دنیا رونمایی شد. کارمندان جدا شده اپل، یک گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی تحت عنوان ‌ای‌آی‌پین هوش‌مصنوعی (AiPin) ساخته‌اند که به‌عنوان نخستین ابزار پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی که هیچ صفحه نمایشی ندارد، معرفی شده است. به گزارش مشبیل، شرکت Humane توسط کارمندان سابق اپل، عمران چادری و بتانی بونگیوورنو هدایت می‌شود. AiPin قابلیت‌های چشمگیری دارد که می‌تواند کنجکاوی بسیاری از علاقه‌مندان به گجت‌ها را برانگیخته کند.
شرکت هیومن، ‌ای‌آی‌پین را یک گوشی ضد‌گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند، استدلال آنها این است که شما به جای اینکه به صفحه نمایش از پایین نگاه کنید، می‌توانید با دنیای اطراف خود تعامل داشته باشید. ای‌آی‌پین که با یک نمایشگر جوهر لیزری ساخته شده است، می‌تواند کف دست شما را تبدیل به صفحه نمایش کند. مشابه با قابلیت2‌بار ضربه زدن اپل‌واچ، برخورد انگشت اشاره و شست به هم می‌تواند باعث توقف یا پخش موسیقی شود. سایر حرکات شامل کج کردن دست به جلو، عقب یا پایین است که همگی فرمان‌های خاصی را انجام می‌دهند.
از آنجایی که صفحه نمایشی وجود ندارد، حالت اصلی ارتباط AiPin از طریق صدا است. شرکت هیومن از مدل شرکت OpenAI برای مدیریت جست‌وجو و انجام وظایف از طریق فرمان صوتی یا آنچه AiMic می‌نامد استفاده می‌کند. روبات چت ChatGPT در حال حاضر نسخه‌ای از این کارکرد را دارد، بنابراین استفاده از آن، راه اصلی تعامل با دستگاه است.
این وسیله حتی می‌تواند میزان قند موجود در میوه دراگون را بررسی کند تا ببیند آیا این میوه با رژیم غذایی شما هماهنگ است یا نه. همچنین می‌تواند به تعداد انگشت شماری از بادام در کف دست شما نگاه کند و بگوید که چقدر پروتئین دارد که البته ممکن است کاملا دقیق نباشد. هیومن با این عملکرد به‌عنوان یک ابزار تغذیه هم می‌تواند عمل کند، اما می‌گوید که در آینده به کاربردهای بیشتری گسترش خواهد یافت.برخلاف دستیارهای صوتی دیگر مانند سیری، الکسا و دستیار گوگل، AiPin همواره به مکالمات شما گوش نمی‌دهد. این قابلیت فقط زمانی روشن می‌شود که صاحب دستگاه به‌صورت دستی آن را فعال کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید