• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223027
+
-

30سال قبل در صفحه حوادث همشهری

دستگیری سارقی که گمان نمی‌کرد  دستگیر شود  
روز 28فروردین‌ماه سال 1373همشهری به ماجرای دستگیری سارقی حرفه‌ای چند روز بعد از آزادی از زندان پرداخت و نوشت: سارق سابقه‌داری، چند روز پس از رهایی از زندان بار دیگر دست به سرقت در جاده کرج زد و یک‌بار دیگر به زندان رفت. به گزارش روابط‌عمومی ناحیه انتظامی تهران بزرگ، مردی به نام تقی با مراجعه به آگاهی تهران شکایت کرد که خودروی گرانقیمت وی به سرقت رفته و در این رابطه به شخصی به نام رضا از دزدان سابقه‌دار ظنین است. مأموران و کارآگاهان اداره آگاهی بر پایه مشخصاتی که از اتومبیل به سرقت رفته به‌دست آورده بودند، مشخصات اتومبیل را به گشتی‌های اداره آگاهی در سطح تهران بزرگ گزارش دادند و 2روز پیش، مأموران آگاهی به اتومبیل مورد نظر در میدان آزادی برخوردند.
مأموران با بلندگو به راننده اتومبیل سرقتی دستور دادند در حاشیه میدان آزادی متوقف شود اما او بر سرعت اتومبیل افزود و از میان اتومبیل‌های عبوری با سرعتی دیوانه‌وار به حرکت ادامه داد و از میدان آزادی وارد جاده مخصوص کرج شد.
مأموران آگاهی تهران نیز آژیر‌کشان با اتومبیل خود، راننده فراری را تحت تعقیب قرار دادند و به‌دنبال او روان شدند.
راننده سارق به محدوده کاروانسرا سنگی در نیمه‌راه کرج رسید اما ناگهان اتومبیلش نقص فنی پیدا کرد و از حرکت باز ماند!
رضا (سارق اتومبیل) از وسیله نقلیه پیاده شد و پا به فرار گذاشت اما یافتن مکانی برای اختفا و ادامه فرار غیرممکن بود. مأموران آگاهی سر رسیدند و سارق را دستگیر کردند و در بررسی سوابق او معلوم شد که وی از سارقین سابقه‌دار است که بیشتر به سرقت اتومبیل‌های خارجی دست می‌زند. در بررسی سوابق رضا همچنین معلوم شد که او روز بیستم فروردین از زندان آزاد شده و چند روز پس از رهایی دست به سرقت زده است. رضا در بازجویی، ضمن اقرار به سرقت اتومبیل به مأموران گفت: پلاک خودروی سرقتی را با پلاک دیگری عوض کردم و گمان نمی‌کردم به این زودی‌ها توسط  ماموران شناسایی و دستگیر شوم. خودروی سرقتی تحویل صاحب آن شد و سارقی که گمان نمی‌کرد به این زودی‌ها دستگیر شود بار دیگر پشت میله‌های زندان قرار گرفت.

انفجار بمب صوتی در خیابان سعدی

روز 30فروردین سال 1373روزنامه همشهری در خبری جزئیات انفجار بمب صوتی در خیابان سعدی را شرح داد. در این گزارش خبر آمده: ساعت 11و ۲۰ دقیقه پیش از ظهر دیروز یک بمب صوتی زیر پل هوایی خیابان سعدی منفجر شد و ۱۳ نفر را مجروح کرد. یک مقام مطلع در این‌باره گفت: بمبی که منفجر شد، ابتدا گمان می‌رفت داخل یک تاکسی متوقف زیر پل کار گذاشته شده باشد اما تحقیقات نشان داد که بمب در کنار یکی از پایه‌های پل منفجر شده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در حادثه انفجار بمب به ۵‌دستگاه اتومبیل در حال عبور و چند اتومبیل متوقف در کنار خیابان خسارت‌هایی وارد آمد. دکتر قارونی، رئیس بیمارستان امیر اعلم به خبرنگاران گفت: مجروحین حادثه ۱۳ نفر بودند که به بیمارستان آمدند و سرپایی درمان شدند و پس از مداوا به خانه‌های خود باز گشتند. یک گزارش نیز حاکی است در زمان وقوع انفجار شمار قابل توجهی از داوطلبان شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها در دانشگاه تربیت معلم که در نزدیکی محل انفجار قرار دارد، در حال دریافت کارت شرکت در آزمون بودند. این عکس کارگران شهرداری را در حال جمع‌کردن شیشه‌های خرد‌شده در پیاده‌رو نشان می‌دهد.

تقدیر راه‌آهن ژاپن از 3‌ جوان ایرانی
در دهه 70زمانی که سفر به ژاپن برای کار مد شده بود 3جوان ایرانی در آنجا کاری کردند که راه‌آهن این کشور از آنها تقدیر کرد. همشهری روز 30فروردین‌ماه سال 73در این‌باره نوشت:‌ راه‌آهن ژاپن از 3جوان ایرانی به‌خاطر نجات یک ژاپنی قدردانی کرد. به گزارش روزنامه پر‌تیراژ یو‌میوری، حوالی نیمه‌شب پنجشنبه گذشته یک مر‌د ۵۱ ساله ژاپنی هنگامی که منتظر ورود قطار به ایستگاه راه‌آهن بود به داخل کانال ویژه عبور قطار به عمق یک و نیم متر سقوط کرد. در پی این حادثه یک جوان ۲۶ ساله ایرانی به نام «مهر‌داد» که شاهد ماجرا بود، سریع به داخل کانال پرید و با کمک دو ایرانی دیگر به نام‌های غلامرضا و اسکندر مرد ژاپنی را که بیهوش شده بود از کانال بیرون کشیدند و او را از مرگ حتمی نجات دادند.

کشف 2 جسد در تهران  
روز 25فروردین‌ماه سال‌1373همشهری در صفحه حوادث خود به ماجرای کشف 2جسد در پایتخت پرداخت و نوشت: جسد مرد مجهول‌الهویه‌ای در داخل حوضچه‌های آب در یک سنگ‌بری متروکه کشف شد. اوایل شب گذشته از سوی نیروهای انتظامی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که در یکی از حوضچه‌های کارخانه سنگ‌بری در خیابان فدائیان اسلام جسد مرد مجهول‌الهویه‌ای افتاده است. نیروهای نجات آتش‌نشانی خود را به محل حادثه رساندند و جسد را از درون حوضچه‌ای که ۵ متر عمق دارد خارج کردند و برای تعیین چگونگی مرگ به مقام‌های ذی‌صلاح تحویل دادند. در ادامه این خبر آمده است: جسد مرد ۳۵ ساله‌ای نیز در پارک شریعتی کشف شد و معلوم شد وی ظاهرا به‌علت تزریق مواد‌مخدر با سرنگ آلوده فوت شده است. جسد
بعد از ظهر روز گذشته از سوی کسانی که برای گردش به پارک شریعتی رفته بودند کشف شد و آنان جریان را به منطقه انتظامی شرق تهران اطلاع دادند. در این خصوص در منطقه انتظامی پرونده‌ای تشکیل شد و نظر به مشکوک‌بودن مرگ، مراتب از سوی کارآگاهان منطقه انتظامی تحت پیگرد قرار گرفت.

بچه‌های بازیگوش گاوها را کباب کردند
30سال قبل در چنین روزهایی همشهری در صفحه حوادث خود به گزارش آتش‌سوزی در یک گاوداری پرداخت و نوشت: برای چندمین بار طی روزهای اخیر بازیگوشی بچه‌ها حادثه آفرید و این بار یک گاوداری را در کام آتش فرو بردند. حادثه ساعت ۱۶ روز گذشته اتفاق افتاد و امدادگران ایستگاه‌های ۱۶ و ۲۰ آتش‌نشانی تهران پس از چند ساعت تلاش توانستند آتش را مهار کنند و تعداد زیادی از گاوها را از میان شعله‌های آتش نجات دهند. در این حادثه چند راس گاو در شعله‌های آتش سوختند و از بین رفتند. در سه روز گذشته، آتش‌افروزی بچه‌ها دو حادثه مشابه نیز آفرید که در حادثه نخست، تانکر گازوئیل و یک ساختمان سه‌طبقه و در حادثه دیگر یک کانتینر محتوی پیله‌ابریشم آتش گرفت و از بین رفت. به گزارش روابط‌عمومی و بین‌الملل سازمان آتش‌نشانی تهران طی ۲۴ ساعت گذشته در گوشه و کنار تهران بزرگ، ۱۸ حریق روی داد که در این رابطه ۷ حادثه رخ داد؛ ازجمله طبقه دوم یک ساختمان ۶ طبقه مسکونی در خیابان لبافی‌نژاد که به کارگاه تولیدی لباس تبدیل شده بود، دچار آتش‌سوزی شد و به‌علت اشتعال‌زا‌بودن کالاهای موجود در کارگاه، شعله‌های آتش به سرعت گسترش یافت و در اندک زمانی به بقیه طبقات سرایت کرد. نیروهای ایستگاه‌های یک و ۱۸ و ۸ آتش‌نشانی با تلاش زیاد آتش را مهار کردند.

  دزد کفش‌ها دستگیر شد
 دزدی که ده‌ها جفت کفش گرانقیمت را از مغازه‌ای در خیابان ولیعصر تهران دزدیده بود، دستگیر شد. صاحب مغازه با اعلام اینکه ۱۰۴ جفت کفش گرانقیمت از مغازه وی به سرقت رفته گفت به فردی به نام فرهاد مظنون است. این مرد دستگیر شد و اعتراف کرد که از ارزش 2میلیونی کفش‌ها خبر داشته و به همین دلیل دست به سرقت زده است.

دستگیری سارقان فرش حسینیه                                                  
حسینیه آذربایجانی‌های مقیم مرکز در خیابان خواجه نظام‌الملک تهران مورد دستبرد قرار گرفت. فردی به نام «ایاز» به منطقه انتظامی شمال تهران مراجعه کرد و گفت که از حسینیه آذربایجانی‌ها چند تخته فرش به سرقت رفته است. با انجام تحقیقات دو نفر دستگیر شدند و به سرقت فرش‌های حسینیه اعتراف کردند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید