• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 13 آبان 1402
کد مطلب : 207929
+
-

اهل سیاه‌نمایی نیستم

گفت‌وگو با پوران درخشنده درباره تولید «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند»

گزارش
اهل سیاه‌نمایی نیستم

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

بعد از گذشت تقریبا یک‌دهه از اکران «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» خبرهایی از‌ساخت فیلم «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» منتشر شده است؛ فیلمی که قبل از شیوع کرونا درخشنده تصمیم داشت آن را بسازد. سال۹۷ پروانه ساخت فیلم صادر شد، اما با شیوع کرونا و برخی از مشکلات، درخشنده موفق به تولیدش نشد و حالا می‌گوید: منتظر است‌ بار دیگر پروانه ساخت این فیلم را بگیرد و شروع به ساخت این فیلم سینمایی کند.


 اهمیت یک فیلمنامه اجتماعی
پوران درخشنده، کارگردان سینما در کارنامه کاری‌اش بیشتر ساخت فیلم‌های سینمایی اجتماعی را دارد. وی بعد از تولید «زیر سقف دودی» اعلام کرد که می‌خواهد «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» را بسازد.درخشنده عنوان کرده بود که نزدیک به 8سال به تحقیق و پژوهش درباره مشکلات پسران پرداخته تا سناریوی این فیلم را آماده کند. وی در گفت‌وگو با همشهری درباره وضعیت فیلم جدیدش می‌گوید: «قبل‌تر پروانه ساخت «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» صادر شده بود و حالا منتظر تمدید این پروانه ساخت هستم، اما متأسفانه این موضوع در جلسه شورا رد شد و من برای ارائه توضیحات به جلسه رفتم و موارد را توضیح دادم. حالا منتظر جواب هستم و با گرفتن پروانه ساخت کار را سریع شروع می‌کنیم.»

دغدغه‌های یک فیلمساز اجتماعی
این روزها تولید «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» دغدغه اصلی پوران درخشنده است؛ کارگردانی که در آثارش نشان داده به سینمای اجتماعی علاقه‌مند است.  درخشنده می‌گوید: «درست است که سینما سرگرمی است، اما در کنارش باید حرفی برای گفتن داشته باشد. متأسفانه امروز کمتر به این مسائل و دغدغه‌ها می‌پردازیم. من فیلمساز اجتماعی هستم که دغدغه جامعه‌ام را دارم. این موضوعات جهانی هستند و به هیچ‌وجه قصد سیاه‌نمایی ندارم.» کارگردان فیلم «بچه‌های ابدی» درباره گروه بازیگری نیز توضیح می‌دهد: «فعلا در انتظار دریافت پروانه هستیم. امیدوارم دوستان به اهمیت این فیلمنامه پی ببرند و کار پیش برود. بعد از گرفتن پروانه درباره عوامل اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»‌

مکث
فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران


تابستان۱۳۹۲ بود که فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» اکران شد؛ فیلمی که آن دهه سروصدای زیادی به پا کرد و خیلی‌ها از این فیلم تمجید کردند. «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» شاید نخستین فیلمی بود که به جرأت به شکل مستقیم به موضوع تعرض به دختربچه‌ها می‌پرداخت؛ موضوعی که برآمده از یک داستان واقعی بود.
در این فیلم بازیگرانی چون طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد آئیش و جمشید هاشم‌پور‌ بازی می‌کردند. این فیلم در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست بهترین فیلم از نگاه تماشاگران باشد.‌



 

این خبر را به اشتراک بگذارید