• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 11 آبان 1402
کد مطلب : 207858
+
-

دیدار عضو شورا با شهردار آنکارا

روز گذشته اعضای شورای شهر تهران در حوزه‌های مختلف به بحث و گفت‌وگو پرداختند و برخی از آنان نیز به ضرورت تبادل تجربیات مدیریت‌های شهری با دیگر کلانشهرها تاکید کردند که در ادامه بدان می‌پردازیم.

ضرورت تبادل تجربیات میان 2کلانشهر تهران و آنکارا
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران ضمن دیدار با شهردار آنکارا بر ضرورت تبادل تجربیات مدیریت شهری فی‌مابین تأکید و عنوان کرد: «ضرورت دارد سازوکار معین برای اجرایی شدن رویکردهای شهری بین 2شهر (تهران و آنکارا) فراهم شود.» مهدی بابایی در دیدار با منصور یاواش، شهردار آنکارا ضمن تبریک سالروز 100سالگی انتخاب آنکارا به‌عنوان پایتخت ترکیه ابراز امیدواری کرد که با توسعه روابط بین مدیریت شهری تهران و آنکارا شاهد عمیق‌تر شدن دیپلماسی بین 2پایتخت باشیم. در این ملاقات موضوعاتی چون رفع مشکل آلودگی هوا، توسعه حمل‌ونقل عمومی و پاک و مقابله با تغییرات آب و هوایی، مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بابایی در ادامه از شهردار آنکارا برای سفر به تهران دعوت و از موضع روشن و صریح دولت ترکیه درخصوص محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد.

تهران پایان سال آینده 6هزار اتوبوس خواهد داشت
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با حضور در مسجد امیرالمومنین(ع) محله دزاشیب دستاوردهای شهردار تهران به چین را تشریح کرد و گفت که توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اولویت شورای ششم و مدیریت شهری است. به‌گفته سیدمحمد آقامیری متروی تهران اکنون ۱۲۰۰دستگاه واگن دارد و مدیریت شهری برنامه‌ریزی می‌کند تا طی 3سال آینده ظرفیت این ناوگان دوبرابر شود. او همچنین تأکید کرد: «تعدادی از این واگن‌ها قراردادش بسته شده و حدود ۷۹۱واگن به‌تدریج به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد که با افزایش آنها به ناوگان، حجم مسافران به 2میلیون نفر در روز می‌رسد.» آقامیری با بیان اینکه 2هزار اتوبوس فعال در تهران وجود دارد، تأکید کرد: «بیشترین تعداد اتوبوس‌های پایتخت (3500دستگاه) مربوط به سال۸۹ است و براساس پیش‌بینی‌ها تلاش می‌شود تا پایان سال آینده این تعداد به 6هزار دستگاه برسد.» به‌گفته این نماینده پارلمان شهری، تعدادی از این دستگاه‌ها در حال ساخت است و نخستین محموله آن تا پایان سال خواهد رسید. حدود هزار دستگاه اتوبوس هم نیاز به تعمیرات اساسی دارند و قرارداد تعمیر آنها هم بسته شده است.
 باتوجه‌به تمهیدات انجام‌شده انتظار می‌رود طی سال‌های آینده تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل شهری به 10هزار دستگاه برسد. آقامیری با بیان این مطلب گفت: «درصورت تحقق این کار، میزان انتظار مردم در ایستگاه‌های اتوبوس از نیم‌ساعت به چند دقیقه می‌رسد و انتظار می‌رود با افزایش ناوگان اتوبوس شهری، اتوبوس‌ها بتوانند ۵میلیون مسافر شهری را در روز جابه‌جا کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید