• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 11 آبان 1402
کد مطلب : 207817
+
-

این «آخر دنیا» نیست!

قبل از آنکه سومین مسابقه از دور دوم انتخابی المپیک برای تیم ملی زنان ایران آغاز شود، تیم ملی روی کاغذ شانس بیشتری از فیلیپین داشت. ایران مقابل استرالیا فقط 2‌گل خورده بود اما فیلیپین با 8‌گل روبه‌روی این حریف بازنده شده بود. با این حال، در جریان مسابقه، یک‌گل زودهنگام از فیلیپینی‌ها تیم ملی ایران را کمی به هم ریخت. شاگردان مریم آزمون تلاش زیادی کردند تا به بازی برگردند و چند موقعیت خوب هم ساختند اما در نهایت همان مشکلی که قبلا هم در تیم احساس شده بود، به ضرر تیم تمام شد. ایران در گلزنی با مشکل روبه‌رو بود و همین ماجرا تیم را به دردسر انداخت.
این شکست، پایان امیدهای زنان ایران برای رسیدن به المپیک بود. با این حال، قطعا برای بانوان ایران، این آخر دنیا نیست و فقط شروع یک راه دشوار است.
باید پذیرفت که تیم ملی آماده چنین رقابتی نبود؛ تیمی که تقریبا همه اردوهایش در داخل ایران برگزار شد و این اواخر فقط با تیم‌های باشگاهی مسابقه می‌داد، نمی‌توانست رقبایی را شکست بدهد که سابقه بسیار طولانی‌تری در فوتبال زنان دارند. با این حال حذف‌کردن میانمار و رسیدن به این مرحله، خودش یک دستاورد قابل‌توجه بود. این بازی‌ها هم بدون‌شک نبردهایی شبیه نبردهای تدارکاتی برای محک‌زدن این تیم در آینده بودند. ایران 3‌حریف سرسخت در استرالیا داشت و در این 3‌بازی هم با همه وجود بازی کرد. شاید ایران نتوانسته باشد گلی در این رقابت‌ها بزند اما در این 3‌بازی به لحاظ دفاعی تیم خوبی بوده و فقط 3‌گل خورده است. بدون‌شک این تیم در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید