• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 8 مهر 1402
کد مطلب : 204306
+
-

اخبار کوتاه

  بعضی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که برخی خودروسازان قصد عرضه خودروهای ثبت‌نامی را تا پیش از اخذ مجوز جدید افزایش قیمت ندارند و با دپوی محصولات خود، دنبال تحریک تقاضا و برهم‌زدن آرامش بازار خودرو هستند.
  رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر برخی شرکت‌ها با خرید ارز صادراتی محصولاتی مثل قیر و یا خشکبار توانسته‌اند خودروی خود را وارد کشور کنند.
  در نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، 4تفاهمنامه همکاری میان وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن با وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت علوم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری امضا شد.
  رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی اعلام کرد: درآمد‌های مالیاتی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۹درصدی و نسبت به رقم مصوب قانون بودجه تحقق ۹۲درصدی را نشان می‌دهد.
  وزارت جهادکشاورزی نرخ جدید روغن‌های خوراکی و شکر را اعلام کرد که در برخی اقلام نسبت به قیمت‌های قبلی، کاهش یافته است.
  وزارت کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بیشترین حوادث شغلی در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد که ۳۸درصد حوادث و ۵٠درصد فوتی‌ها در این بخش را شامل می‌شود. سال گذشته حوادث منجر به فوت ١١درصد کاهش یافت به‌طوری‌که میانگین حوادث ناشی از کار در ایران از میانگین جهانی کمتر است.
  رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش روند جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر، کمبودی در عرضه مرغ نداریم و با توجه به تامین نهاده‌های دامی مرغداران از سوی پشتیبانی امور دام، قیمت مرغ طی ماه‌های آتی تغییری نخواهد داشت.
  رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با تدابیر وزارت جهاد مبنی بر واردات، نرخ گوشت قرمز در بازار به ثبات رسیده است. هم‌اکنون هرکیلو شقه گوسفندی تا ۴۸۰هزارتومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰درصد سود در خرده‌فروشی عرضه می‌شود.
  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همچنان فروش بلیت‌های چارتری برای تمامی مسیرهای داخلی ممنوع است و پیش از این اعلام کرده بودیم که بعد از اتمام تابستان، درخواست مراکزی که قصد فروش بلیت به‌صورت چارتری دارند، بررسی خواهیم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید