• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
دو شنبه 20 شهریور 1402
کد مطلب : 202744
+
-

اجرای پروژه‌های شهری با نظر مردم

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ یعنی در پایان سومین سال حضور مدیریت شهری پنجم بود که زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه وقت شورای شهر تهران گفت: «طبق آخرین نظرسنجی، شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری تهران در راس نهادهایی بوده که شهروندان نسبت به آن بی‌اعتماد هستند! » به‌گفته وی، «بی‌اعتمادی شهروندان نسبت به مدیریت شهری مهم‌ترین مسئله‌ای بود که باعث راه‌اندازی پویش مردمی آرزوهای تهران شد تا شکاف بی‌اعتمادی کم شود اما دغدغه و نگرانی مجموعه مدیریت شهری برای جلب اعتماد مردم در اداره صحیح و درست شهر تهران زیاد است.»
این روند اما در دوره اخیر مدیریت شهری کاملا برعکس شد. از دی‌1401 نخستین گام در زمینه مردمی‌سازی‌ مدیریت شهری با عنوان طرح «من شهردارم» برداشته شد تا پروژه‌هایی که مردم در محله‌های خود به آن احساس نیاز می‌کردند، توسط مدیریت شهری شناسایی و برای آن بودجه تعیین شود. دیروز دفتر پایش برنامه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران در این‌باره خبر داد که «۴۵۳‌پروژه طرح «من شهردارم» به پایان رسیده است.»
این یعنی مدیریت شهری ششم چنان بر نظرات مردم تمرکز کرده که توانسته در 263روز یک‌سوم کل طرح‌های اولویت‌دار مورد نظر مردم را عملیاتی کند. طی اجرای نخستین طرح «من شهردارم» ۳۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه سرمایه‌ای شهرداری برای ۱۴۳۶ پروژه منتخب مردمی متمرکز شد. دیروز محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در این‌باره گفت: در طرح «من شهردارم» از ۱۴۳۶پروژه منتخب مردم، ۴۵۳ پروژه به اتمام رسیده و ۴۳۷ پروژه نیز فعال است. امیرآبادی اظهار امیدواری کرد تا پایان شهریور، ۵۰۰ پروژه «من شهردارم» به بهره‌برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید