• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 20 شهریور 1402
کد مطلب : 202742
+
-

مسیر خدمت روشن است

یادداشت
مسیر خدمت روشن است

لطف‌الله فروزنده*

کلانشهر تهران در مسیر توسعه و گسترش زیرساخت‌های شهری امروز در جایگاه مناسبی قرار دارد که این مهم در سایه رویکرد جهادی مدیریت شهری و کار شبانه‌روزی رخ داده است. شهر تهران در ابتدای دوره مدیریت ششم با گره‌های بی‌شماری در حوزه‌های مختلف ازجمله حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، پروژه‌های بر زمین مانده شهری و... مواجه بود که با تلاش همه‌جانبه در همان ماه‌های نخست بسیاری از آنها حل و فصل شد و امروز شاهد شکوفایی این فعالیت‌ها هستیم.
در حوزه محیط‌زیست و هوای پاک اقدامات تأثیر‌گذاری صورت گرفته و ادامه دارد. ورود ناوگان برقی (اتوبوس و تاکسی) به چرخه جابه‌جایی درون‌شهری می‌تواند در بهبود هوای تهران نقش تأثیرگذاری داشته باشد. هوای پاک نعمت ارزشمندی است که باید برای حفظ آن، در لبه تکنولوژی حرکت کنیم. افتتاح چندین جایگاه شارژ خودروهای برقی با همین رویکرد در سطح شهر تهران به‌دست شهردار، موید گام بلند مدیریت شهری برای فائق آمدن بر مشکل آلودگی هواست؛ از سوی دیگر جایگاه‌های معاینه فنی خودرو‌ها در حال توسعه است که بی‌تردید در بهبود هوای شهر تهران تأثیر‌گذار خواهد بود.
هدف تمام فعالیت‌های شهرداری تهران خدمت به مردم، توسعه زیرساخت‌های شهری و گسترش حمل‌ونقل عمومی است و تاکنون اقدامات بسیاری در بحث اتوبوس، مترو و بهبود معابر شهری صورت گرفته است؛ فقط در حوزه پیمایش درون شهری با اصلاح تقاطع‌ها و پل‌های هوایی، حدود 700کیلومتر راه مردم کاهش یافته است. همچنین در بخش عمرانی، برای ۳ کلان‌پروژه شهری با مقیاس ویژه، شامل ساخت و توسعه امتداد بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شهید شوشتری در جنوب شرق و شهید‌بروجردی در جنوب‌غرب تهران که نزدیک به 10سال بر زمین مانده بود، تأمین مالی لازم انجام شده است و حداقل 2پروژه از این موارد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
در حوزه فضای سبز شهری هم رویکرد بسیار خوبی در حال پیگیری است؛ به‌طور مثال با آزاد‌سازی‌ پروژه ساصد و صفر-یک ارتش، شاهد بیش از 100هکتار آزاد‌سازی‌ فضای سبز خواهیم بود که در اختیار شهر قرار می‌گیرد. مضافا به جهت کاهش تردد در شهر و ایجاد ترافیک ناشی از آن و همچنین هوشمند‌سازی‌ فرایندها به یاری خداوند، شاهد رونمایی از اپلیکیشنی خواهیم بود که بسیاری از خدمات را به مردم در بستر فضای مجازی ارائه خواهد کرد.
 با تحقق خوب بودجه در سال گذشته، افق و مسیر خدمت ما به همشهریان عزیز روشن است؛ چراکه اتفاقات خوبی نسبت به گذشته در حال رخ دادن است. در سال‌جاری نیز روند سال گذشته را در حالی طی کردیم که شاهد رشد بودجه‌ای بوده‌ایم و ان‌شاءالله از بودجه مصوب شورا عبور خواهیم کرد که این امر اتفاقات خوبی را برای مردم عزیز رقم خواهد زد.

* معاون مالی و اقتصاد شهر شهرداری تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید