• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 شهریور 1402
کد مطلب : 202740
+
-

واگذاری اداره برخی از اماکن ورزشی به شهرداران

دیروز اعضای شورای شهر تهران به واگذاری اداره برخی از اماکن ورزشی به مناطق 22گانه رأی مثبت دادند

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

روز گذشته در یکصدوهفتادوپنجمین جلسه علنی شورای شهر، طرح اصلاحیه تعرفه‌های اماکن ورزشی شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت و پیرامون واگذاری اداره برخی از مجموعه‌های ورزشی توسط مناطق 22گانه بحث و بررسی شد.
درواقع اختیار نداشتن شهرداران مناطق در اداره مجموعه‌ها، باعث شد تا اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر طرحی را برای نحوه مدیریت این اماکن آماده کنند. در جریان بررسی این طرح، زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات طرح، گفت: اداره مجموعه‌های ورزشی سطح یک با سازمان ورزش خواهد ماند و ۱۳۷مجموعه سطح۲ در اختیار مناطق و اماکن ورزشی سطح3 هم در اختیار سراهای محلات قرار می‌گیرند. نظارت در این اماکن توسط ناظران شهرداری‌های مناطق انجام می‌شود. او معتقد است که در این طرح ضمن حفظ ساختار سازمان ورزش جهت سیاستگذاری کلان، نظارت و ارزیابی بر تمامی مجموعه‌های ورزشی و همچنین توسعه کلان ورزش همگانی و رویدادهای فرامنطقه‌ای، سعی شده سیاست تمرکززدایی و وحدت فرماندهی پیگیری و عملیاتی شود.

نظرات اعضا درخصوص طرح سازمان ورزش
سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه عملا اختیار از شهرداران مناطق در این حوزه گرفته شده بود که با این طرح جبران خواهد شد، تأکید کرد: «در حوزه‌هایی همچون پسماند و خدمات شهری، ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و بوستان‌ها شهرداران اختیاری نداشتند و تنها آنچه مرکز برای آنها تصمیم گرفته بود را اجرا می‌کردند که این نحوه اداره شهر تهران صحیح نبود.» محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا هم گفت که یکی از دغدغه‌های اولیه طراحان طرح این بود که مناطق هم در اداره مجموعه‌های ورزش دخالت داشته باشند، اما قطعا این اقدام به استقلال سازمان ورزش خدشه وارد نمی‌کند. کمیته ساماندهی با حضور رئیس سازمان ورزش و معاون فرهنگی و اجتماعی و...تشکیل خواهد شد و واگذاری اماکن ورزشی به مناطق محول می‌شود.» که در نهایت اعضا با این طرح موافقت کردند.

بررسی گزارش حسابرسی متروی تهران
در ادامه جلسه گزارش حسابرسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران برای سال‌های 1400 و 1401 در صحن شورای شهر قرائت شد. احمد صادقی پیشنهادی مبنی بر بارگزاری گزارش‌های حسابرسی روی سامانه شفافیت ارائه داد و سیدجعفر تشکری‌هاشمی مجددا بر هزینه نگهداری و راهبری متروهای کرج، هشتگرد و پرند تأکید کرد که جزو وظایف شهرداری تهران نیست. در نهایت گزارش حسابرسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران برای سال‌های 1400 و 1401 با حداکثر آرا به تأیید رسید. در پایان جلسه هم اعضای کمیسیون‌های شورا برای سومین سال تثبیت شدند.

مکث
ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت


پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: با پایان ایام اربعین ۲۰۰دستگاه اتوبوس و ۱۰۰دستگاه ون به شهر اضافه می‌شود. طبق قراردادها 100دستگاه توسط شرکت عقاب تا مهرماه و ۲۰۰دستگاه توسط شرکت بهمن تا پایان امسال به شهرداری تحویل داده خواهد شد. روزهای اخیر شاهد حادثه تأسف‌بار آرادکوه و فوت کارگران بودیم که این موضوع در حال بررسی و پیگیری است. هنوز نمی‌توان قضاوت کرد که قصور فنی انجام شده یا خیر؟ HSE در این دوره مورد پیگیری قرار گرفته و مناطق نیز مسئولیت پیدا کردند؛ چراکه موضوع ایمنی در شهرداری به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید