• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 20 شهریور 1402
کد مطلب : 202743
+
-

الو همشهری...

حتما روزانه وقتی از محل کار تا منزل یا فروشگاه سرکوچه‌تان و یا حتی تا خانه دوست و آشنا تردد می‌کنید یا هنگامی‌که به خرید می‌روید و روزمرگی‌تان را خوب و بد می‌گذرانید و گاهی مشکلی جلوی پای شما سبز می‌شود که نمی‌دانید چطور می‌توانید آن را رفع کنید؛ مثلا آسفالت کوچه و خیابان شما خراب شده، پسماند همسایه‌تان آزاردهنده است یا موجودات موذی را در راه دیده‌اید‌ و کلافه شده‌اید. تلفن را بردارید؛ شماره 02123023337 که تلفن ارتباط با خوانندگان همشهری است را بگیرید تا مسائل و مشکلات شما را از مدیران شهری پیگیری کنیم.

درخواست شهروند: برخی از بوستان‌های منطقه4 که گزینه اول خانواده‌ها برای تفریح و گذراندن اوقات‌فراغت هستند، متأسفانه به‌دلیل حضور افراد معتاد و کارتن‌خواب وضعیت شایسته‌ای ندارند و می‌طلبد که مسئولان فکری برای این وضعیت کنند.
پاسخ مسئول: به همت یگان حفاظت شهرداری منطقه۴ معابر، بوستان‌ها و مکان‌هایی که احتمال اجتماع افراد کارتن‌خواب و معتاد در آنها بیشتر است، در طرحی فوریتی پاکسازی می‌شوند. اینها را علی‌اصغر کمالی‌زاده، شهردار منطقه گوید و ادامه می‌دهد: «به این منظور حاشیه بوستان پلیس از افراد معتاد و کارتن‌خواب پاکسازی شد.»
کمالی‌زاده همچنین یادآور شد: «به‌منظور ارتقای سطح امنیت و آسایش شهروندان و در پاسخ به درخواست‌ها و مطالبات‌شان نسبت به پاکسازی حاشیه بوستان پلیس از افراد معتاد و کارتن‌خواب اقدام شد و برای اثرپذیری و تثبیت بیشتر، حداقل 2بار در هفته از حضور گشت آسیب‌های اجتماعی در طرح پاکسازی سایر بوستان‌های درگیر با این وضعیت استفاده خواهد شد.» شهردار منطقه، بوستان‌های بهزادی، آزاده، گل‌ختمی، معین‌نژاد و نوفل‌لوشاتو را ازجمله بوستان‌هایی معرفی کرد که این طرح در آنها اجرا و امنیت آنها تا تامین 100درصدی از سوی نیروهای حفاظت شهرداری رصد دائم می‌شود.

درخواست شهروند: چند روز تا سال تحصیلی جدید باقی مانده است. اهالی منطقه2 که فرزندان محصل دارند برای اینکه خیال‌شان بابت رفت‌وآمد آنها راحت باشد، خواسته‌هایی دارند که همه آنها را از طریق اولیای مدارس با مدیریت شهری در میان گذاشته‌اند.
پاسخ مسئول: بهسازی و ایمن‌سازی‌ معابر منتهی به مدارس، آمادگی حمل‌ونقل عمومی و تجهیز و مناسب‌سازی‌ ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی در دستور کار
 قرار دارد.مهدی صالحی با اعلام این خبر گفت: «اعمال مدیریت یکپارچه، تمهید امکانات موردنیاز و انجام اقدامات لازم برای دسترسی دانش‌آموزان به مراکز آموزشی، نیازمند انجام هماهنگی و همکاری و برنامه‌های ویژه بین‌بخشی و فرابخشی است. مدیریت شهری منطقه آماده همکاری با آموزش و پرورش برای آماده‌سازی‌ و بهسازی مدارس و معابر منتهی به مراکز آموزشی است.»وی افزود: «تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور آماده‌سازی‌، تسهیل و روان‌سازی‌ ترافیک در روزهای ابتدایی مهرماه، تعمیر و تجهیز مدارس، شست‌وشو و نظافت داخل و خارج مدارس، نصب بنرهای آموزشی و خیر مقدم به دانش‌آموزان، نصب علائم و تجهیزات ایمنی و ترافیکی و اجرای خط‌کشی عابرپیاده، لکه‌گیری و بهسازی معابر عبوری منتهی به مدارس تا زمان بازگشایی مدارس به‌صورت کامل اجرایی خواهد شد.»

درخواست شهروند: آسفالت بعضی از کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه9 به‌دلیل ترمیم و بهسازی جدول و نهر آب خراب، ناهموار و تکه‌پاره شده، ازجمله این معابر می‌توان به کوچه‌های اخوان، بابایی، حیدری، رعنایی، نوروزی، دربندی و... اشاره کرد. کاش جدول‌گذاری، کانیو بندی و آسفالت‌ریزی با همدیگر انجام شود تا شهروندان با فضای بصری نازیبا در محله مواجه نباشند.
پاسخ مسئول: مسئولان شهرداری منطقه برای سهولت تردد شهروندان بهسازی، مناسب‌سازی‌ و آسفالت‌ریزی معابر را در دستور کار قرار داده و با آسفالت مکانیزه و دستی نسبت به بهسازی معابر اقدام کرده‌اند.
سیدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده، می‌گوید: «آسفالت‌ریزی در کوچه‌های اخوان، بابایی و... که توسط شهروندان نامناسب عنوان شده بود، در دست اقدام است. عوامل شهرداری به‌تازگی جداول را اصلاح و تبدیل به کانیو کرده‌اند تا هدایت آب‌های سطحی به‌راحتی انجام بگیرد؛ به همین دلیل آسفالت این معابر که دچار ناهمگونی شده به‌تازگی توسط عوامل فنی و عمران شهرداری منطقه شروع شده و تا پایان هفته مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.»
خبر خوب دیگر به‌گفته مرتضوی این است که «عملیات تراش و روکش آسفالت مکانیزه در خیابان ۴۵متری زرند، زیرگذر استاد معین و بلوار شهیدان مدتی است شروع شده و به‌زودی تکمیل می‌شود.»

درخواست شهروند: کیوسک‌های مطبوعاتی محدوده خاک‌سفید نمای نازیبایی به شهر داده است. لطفا برای آنها فکری کنید.
پاسخ مسئول: از آنجا که شهروندان بیشترین زمان خود را در فضاهای شهری می‌گذرانند توجه به آراستگی و زییایی درودیوار و مکان‌های شهری نقش زیادی در افزایش رضایت ساکنان دارد. مدیران شهری با علم به این موضوع توجه به زیبایی درودیوار شهر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و روزانه به آن عمل می‌کنند. اینها را بابک فهیمی، مدیر اداره ساماندهی می‌گوید و ادامه می‌دهد: «به همت اداره ساماندهی منطقه ۴ کیوسک‌های مطبوعاتی ناحیه ۶ محله خاک‌سفید نظافت و شست‌وشو شد و با هدف رسیدگی به وضعیت ظاهری کیوسک‌ها و به‌منظور تلطیف سیمای بصری شهر و صیانت از حقوق شهروندان واحد ساماندهی ناحیه ۶ اقدام به شست‌وشوی کیوسک‌های مطبوعاتی مستقر در بلوار باباییان جنب بوستان جیران کرد و شست‌و‌شوی کیوسک‌های مطبوعاتی دیگر نیز اجرا می‌شود.»

یک‌ماه از هدررفت آب در روستای مایوان خراسان شمالی گذشت
از یک‌ماه قبل چندین لوله قطور آب در روستای مایوان در خراسان شمالی دچار ترکیدگی و شکستگی شده و کسی برای رفع مشکل آن اقدامی نکرده است. این ترکیدگی‌ها باعث افت فشار آب روستا و هدررفت بسیار زیاد آب در شرایطی شده که کشور با بحران کم آبی مواجه است؛ آیا این درست است؟
سکبار از مایوان

میوه‌فروش‌های سیار عامل ترافیک مترو  و پل نعمت‌آباد
تعدادی میوه‌فروش سیار عامل ترافیک خیابان آیت‌الله‌سعیدی هستند و هر روز و هر شب بساط میوه‌فروشی دارند. محدوده متروی نعمت‌آباد تا پل همواره ترافیک دارد به‌گونه‌ای که تلاش‌های نیروی انتظامی و شهرداری هم در این محدوده کمرنگ می‌شود. این میوه‌فروش‌ها باعث ترافیک سنگین از متروی نعمت‌آباد تا پل هستند و ساماندهی اینها تنها راه روان‌سازی ترافیک این محدوده است.
ضیایی از تهران

قطعی مکرر آب در کامیاران ادامه دارد
بیش از 3‌ماه است که در شهر کامیاران هر شب از ساعت 12تا8 صبح فردا آب قطع است. این وضعیت واقعا مشکل‌ساز است و شهروندان را دچار دردسر می‌کند. لطفا به این وضع پایان دهند.
سامان از کامیاران

پیامک
زمین ورودی فاز3 اندیشه تعیین تکلیف و ایمن‌سازی‌ شود

زمینی در ورودی فاز3 اندیشه شهریار وجود دارد که از 2سال قبل به بهانه ساخت ایستگاه تاکسی خراب و گودبرداری شده است. از آن زمان تاکنون شهرداری منطقه هیچ اقدامی برای این زمین نکرده و زمین متروکه و محل استقرار افراد بی‌خانمان و معتاد شده است ضمن اینکه برای رهگذران نیز می‌تواند خطر سقوط و آسیب جبران‌ناپذیر درپی داشته باشد.
خرامان از شهر اندیشه شهریار

سد معبر، محدوده بازار و مولوی را قفل کرده است
از ساعت 7شب به بعد محدوده بازار و مولوی رسما قفل می‌شود و تردد در آن واقعا سخت است. همانگونه که قبل از آن مأموران شهرداری و انتظامی با نظارت نظم را برقرار می‌کنند بعد از آن نیز اجازه ندهند مشکلی پیش بیاید. واقعا این حجم از سد معبر شایسته بازار بزرگ و محدوده مولوی نیست.
قدرتی از تهران

نظارت بر کار دامپزشکی‌ها کافی نیست
به‌نظر می‌رسد سازمانی که متولی نظارت بر کار دامپزشکی‌ها و دامپزشکان است یا این کار را به کل انجام نمی‌دهد یا به میزان کافی آن را انجام نمی‌دهد. متأسفانه هم ویزیت‌های دامپزشکی بسیار غیرعادلانه است و هم اغلب جنازه حیوان را تحویل صاحبش می‌دهند بدون اینکه حق اعتراضی وجود داشته باشد.
حامی از تهران

قدردانی
تقدیر و تشکر از اقدام شهرداری کرج

سال‌ها بود که ورودی شهر کرج منظره زیبایی نداشت. چندین‌بار در رسانه‌های مختلف ازجمله همشهری از شهرداری انتقاد کردیم. اخیرا شهرداری طی یک اقدام مفید و شایسته ورودی این شهر و محدوده پل فردیس را آسفالت کرده و اقدام به ایجاد فضای سبز و کاشت گل و گیاه در ورودی شهر کرده که بسیار در تغییر فضا و چشم‌انداز آن مؤثر بوده است. این قبیل اقدامات باعث دلگرمی و خشنودی شهروندان شده و در پیشرفت و توسعه شهر نقش زیادی خواهد داشت. از شهرداری کرج بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم این فعالیت‌ها پیوسته و ادامه‌دار باشد.
یادگاری از کرج


 

این خبر را به اشتراک بگذارید